Jump to content
Annons

Vem kan jag köpa en jävligt tight mix av?


illerrre

Recommended Posts

Annons

En sanning med modifikation. 500 spänn är alltså exkl. moms, enligt texten som jag citerade 😉

Just ja!

Men han efterlyser nån som kan ställa opp å mixa. Ställ upp med era tjänster å visa vad ni kan då istället för att sitta här å tjöta hela tiden. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, såg inte detta. Väldans billigt måste jag säga.

Ja, det är väldigt billigt. Men det är exkl. moms, vilket är en del av förklaringen. Dessutom är det riktpriser, om någon vill ha en mer komplex låt mixad lär det troligen bli dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påhopp? Det var knappast några påhopp, det var bara ett antal kunniga forummedlemmar som påpekade det orimliga i att få en låt mixad för 500 spänn. Om man frågar så utgår jag ifrån att man vill ha svar.

Det är inte bara mixarens kostnader (läs: lön) som ska betalas med den femhundringen. Har man F-skattsedel (vilket jag utgår ifrån att alla som säljer sina tjänster som mixare har) måste man även betala in sociala avgifter. Har säljaren (dvs. mixaren) inte F-skattsedel är det köparen (dvs. du) som måste betala dem. Annars blir det per definition svartarbete.

Läste även detta på Gizmozis hemsida: Moms tillkommer på alla priser. Detta är enbart riktpriser då det är svårt att veta just vad ditt projekt behöver. Varje prissättning blir väldigt individuell. Kontakta mig för att veta exakta priset för ditt projekt.

Edit: Länk till Gizmozis hemsida (vilken står på hans profil) för den som vill kolla själv.

Jojo, menade bara att jag har inte en aning när det kommer till priser och det enda pris jag varit med om är det jag betalat och jag har tyckt det varit "jävligt tight". Sen om det kanske inte är "jävligt tight" det vet jag ju egentligen inte... Kände mig dumförklarad:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att offentligt skriva om vad Gizmosis och du privat kommit överens om är ju helt åt helvete.

Vore det jag som blev utsatt för samma sak skulle jag bli skitförbannad. Blir lite förbannad ändå, fy fan vad dåligt.

Dessutom tycker du det är konstigt att folk reagerar. Helt värdelöst beteende. Och i två olika trådar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Att offentligt skriva om vad Gizmosis och du privat kommit överens om är ju helt åt helvete.

Vore det jag som blev utsatt för samma sak skulle jag bli skitförbannad. Blir lite förbannad ändå, fy fan vad dåligt.

Dessutom tycker du det är konstigt att folk reagerar. Helt värdelöst beteende. Och i två olika trådar...

Hans priser står ju på hans hemsida? Är du rolig eller? Undra vem idioten är här...

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tar alla för givet att han inte fått ok från gizm... att skriva priset här? Vet ni att det inte är ok eller? Skyltar man dessutom med priser på sin sida så måste väl ändå vara ok också?!?

Bra att du går ut och frågar här, och hoppas du hittar nån som vill göra det och gör ett bra jobb. Som sagt, det låter väldigt billigt, men för någon som är ny och vill visa vad man går för och få rutin är de ju givet! 🙂

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

martincarlson (oregistrerad)

Jag är knappast rikt, men pengar när det gäller musik är förfan inget problem

Märker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nu har jag inget att jämföra med, men om ni känner att ni kan lägga en jävligt tight mix som klassar ur gizmozis så skicka mig ett PM och säg pris.

Och var hittar du någon här på forumet som klassar ut honom? Då får du vända dig till heltidsproffs och det kommer att kosta skjortan med låtar på "löpande eld"

Link to comment
Dela på andra sajter

Människor, självförklarade gudar m.m., slappna av! Vad är det egentligen ni blir så extremt arga över så att ni måste påpeka upprepande gånger att nästan allt trådskaparen gör är extremt fel? Vad jag sett än så länge så skrev han ut en person som mixat till han och priset han betalade för en mix. Inget direkt fel men han kunde kanske hållt priset för sig själv men är det så oerhört fel så att ni måste trycka ner personen så att han tror att allt han gör är fel. Har han totalblottat en person för hela världen bara för han skrev namn och pris? Att han sedan vill få tag i någon för spottstyven 500kr är väl hans "problem" och att ni blir så extremt upprörda är bara komiskt. Ifall hans erbjudande inte lever upp till vad ni tycker att ni borde tjäna för en mix så enbart klicka på ett annat ämne och läs något som för er är intressantare. Det roliga är att många av de som försöker klättra upp på sina pedestaler här i tråden gör själva urusla mixar och borde därför inte uttrycka sig allt för magstarkt.

Redigerat av punkrockdude
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Och var hittar du någon här på forumet som klassar ut honom? Då får du vända dig till heltidsproffs och det kommer att kosta skjortan med låtar på "löpande eld"

Jag vet inte, därför frågar jag? Men med tanke på att alla har reagerat på hans pris så verkar ju alla kunna göra ett bättre jobb verkar det som.......

Jag har ganska stora besparingar (ser mig inte som rik för det..) och är det något som är viktigt för mig så är det musik så pengar är inget problem direkt... Varför jag nu ens ska behöva förklara det förstår jag dock inte när det enda jag efterfrågat är att få betala för en tight mix av någon.

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Människor, självförklarade gudar m.m., slappna av! Vad är det egentligen ni blir så extremt arga över så att ni måste påpeka upprepande gånger att nästan allt trådskaparen gör är extremt fel? Vad jag sett än så länge så skrev han ut en person som mixat till han och priset han betalade för en mix. Inget direkt fel men han kunde kanske hållt priset för sig själv men är det så oerhört fel så att ni måste trycka ner personen så att han tror att allt han gör är fel. Har han totalblottat en person för hela världen bara för han skrev namn och pris? Att han sedan vill få tag i någon för spottstyven 500kr är väl hans "problem" och att ni blir så extremt upprörda är bara komiskt. Ifall hans erbjudande inte lever upp till vad ni tycker att ni borde tjäna för en mix så enbart klicka på ett annat ämne och läs något som för er är intressantare. Det roliga är att många av de som försöker klättra upp på sina pedestaler här i tråden gör själva urusla mixar och borde därför inte uttrycka sig allt för magstarkt.

Du borde inte uttrycka dig själv så magstarkt genom att påstå något som ingen har sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det upprör tydligen mångas känslor det här? Är kanske känsligt när det handlar om pengar men va fan, om någon vill mixa honom för en 500:ing så låt vederbörande göra det. Det är väl en fri marknad eller lever vi under en röd skugga? 😛

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är väl en fri marknad eller lever vi under en röd skugga? 😛

Maos lilla röden kommer på posten i veckan till dig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte heller all upprördhet här. Finns väl mängder av ungdomar som läser ljudproduktion el. liknande på gymnasiet och/el. och har rejäla skills på att mixa. Dessa kanske har 1050 :- i studiebidrag. Då är en femhundring fina pengar...

Edit: En 500-hundring var en dålig term, jag mixar dock gärna för 50 000:-, kvalitet ej därefter ;-)

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Blir lite kluven hur jag skall resonera. Skall jag bjuda under 10an och säga att jag betalar för att mixa eller skall jag ta 1000 spänn timmen och en mix tar allt från en dag till tre dagar att sätta.

Inte vet jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...