Jump to content
Annons

Vem kan jag köpa en jävligt tight mix av?


illerrre

Recommended Posts

Hej,

Fick min Milab DC-96C idag så nu är jag rejält jävla taggad på att bara dra hem och köra på hela natten!! Har haft uppehåll från musiken ett bra tag nämligen.

Gizmozis har mixat till mig tidigare och jag har varit helnöjd med hans mixar. Nöjer mig därför definitvt inte med något sämre. Han verkar dock vara på semester (eller bortgången?) och jag är riktigt taggad på att i alla fall få fram en färdig låt inom kort.

Finns det någon som är jävligt, jävligt tight på att mixa och kan tänka sig hjälpa mig (för 500kr:D)

Gäller rap och som det är nu så kör jag på freebeats så på själva beatet antar jag att man inte kan göra så supermycket med.

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det blir tyvärr inte mycket över på den femhundringen efter att skatter och sociala avgifter är betalda, och att mixa kan ju i värsta fall ta väldigt lång tid. Med andra ord tror jag att det är svårt för någon att göra det för bara 500. 500 kronor tror jag knappt ens motsvarar kostnaden för en arbetstimme =/

Tror det bästa du kan göra är att försöka fördjupa dig i konsten att mixa och sedan mixa själv. Det finns gott om litteratur om hur man mixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag kan testa helt gratis bara för att det är skoj att testa hur det blir.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Så är det säkert men jag ser det nästan som en förolämpning när folk vill ha "bästa bästa" men aldrig vill betala för sig.

Jag håller med. Det hade varit mer humant att fråga om någon ville göra det gratis, på kul, för att se hur det blir.

Jag blir på riktigt upprörd när trådskaparen frågar om det finns någon som är "jävligt tight" på att mixa, FÖR 500 SPÄNN!

En bra mix kostar inte 500 spänn, och den som gör det för 500 spänn dumpar priserna för alla andra, det är inte okej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt det i rätt perspektiv...

Han frågar ju efter att mixa ett beat och hans inspelade rap - alltså typ ett stereospår med musiken och ett sångspår... Det är ingen särskilt komplex mix som tar flera dagar att göra, eller hur...?

Det är klart att om man tar 2000:-/timme, så är det knappast att tänka på - men hur många tar så mycket...? 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är helt ny är det ju inte ett dugg idiotiskt (utan nästan enda sättet att armbåga sig in) att göra prylar gratis eller riktigt billigt. Har man ett ordentligt kontaktnät och har börjat få ut sitt namn så har man inget att oroa sig för. Att korvgubben nere på hörnet kränger en burgare för en 50-lapp hotar ju knappast Gordon Ramsay, utan han kan väl gott ta både två och trehundra för en burgare, för att folk vill ha just HANS burgare.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag är inte ny och verkligen inte inne på att göra mig ett namn eller nåt utan det kan väl vara skoj att mecka lite eller? Och med tanke på hur lite skillnad det var på våra mixar på turn this ship around mix tävlingen så kanske vi inte ska slå oss så mycket för bröstet och prata pengar utan ta det som kommer i vår väg. Övning ger färdighet helt enkelt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Att erbjuda 500 spänn och samtidigt kräva att det ska bli svinbra låter lite väl magstarkt.

Jag skulle nog knappast ta åt mig uppdraget. Men är det bara ett stereospår plus babblandet så är det förstås inte så mycket att peta med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att erbjuda 500 spänn och samtidigt kräva att det ska bli svinbra låter lite väl magstarkt.

[...]

Titeln på tråden är "Vem kan mixa till mig för 500kr? (och kvalite därefter)"... Men det är klart att vem som helst vill försöka få det bästa möjliga för de pengar man lägger ut, tror inte att han förväntar sig att CLA (dåligt exempel för genren kanske, men har dålig koll på hiphopmixare) ska göra mixen och att det ska göras i en fullt utrustad professionell studio med massa utombordsutrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det säkert men jag ser det nästan som en förolämpning när folk vill ha "bästa bästa" men aldrig vill betala för sig.

Jag kan betala mer, beror ju på kvaliten... Gizmozis tar 500kr och har alltid gjort mig nöjd. Skulle någon ge mig en mix som äger honoms så är det klart jag kan betala...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med. Det hade varit mer humant att fråga om någon ville göra det gratis, på kul, för att se hur det blir.

Jag blir på riktigt upprörd när trådskaparen frågar om det finns någon som är "jävligt tight" på att mixa, FÖR 500 SPÄNN!

En bra mix kostar inte 500 spänn, och den som gör det för 500 spänn dumpar priserna för alla andra, det är inte okej.

Okej, vad är jävligt tight då? Gizmozis är grym enligt mig och han tar 500... Tillgång och efterfrågan.... Kommer knappast gå till någon annan och få en sämre mix för ett högre pris. Sen hur bra gizmozis är har jag inte en aning om eftersom han är den enda som mixat till mig för pengar. Men alla andra har inte varit i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom den andra tråden spårade ur med massa påhopp så får jag ta och skapa en ny... Jag är knappast rikt, men pengar när det gäller musik är förfan inget problem.

Gizmozis har som sagt mixat till mig för 400kr förr och han har alltid gjort mig nöjd. Nu har jag inget att jämföra med, men om ni känner att ni kan lägga en jävligt tight mix som klassar ur gizmozis så skicka mig ett PM och säg pris.

Jag kommer dessutom börja leverera låtar på löpande eld så jag har mycket arbete att ge om det blir bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt OK att fråga efter en tjänst här på forumet. Däremot ställer jag mig tveksam till att "hänga ut" en kollega som hjälpt dig, med pris och omdömen, om du inte har stämt av detta med vedebörande först. Du kanske hade tur och fick ett specialpris som ska stanna er emellan?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl inget som spårade ur i den förra tråden heller? Tycker du fick många som ville ge dig ett försök. Trevligt att gizmozis är så givmild mot dig men eftersom du nu startar en ny tråd och tycker den gamla spårade ur så anser jag inget annat än att du måste vara girig. 😎 Sen är det ju som så att man inte bör hänga ut kollegor etc.. Han kanske gjorde det som ett vänpris till dig eller så. Men som sagt.. Du fick ju många seriösa erbjudanden i förra tråden.. Varför inte testa ?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Påhopp? Det var knappast några påhopp, det var bara ett antal kunniga forummedlemmar som påpekade det orimliga i att få en låt mixad för 500 spänn. Om man frågar så utgår jag ifrån att man vill ha svar.

Det är inte bara mixarens kostnader (läs: lön) som ska betalas med den femhundringen. Har man F-skattsedel (vilket jag utgår ifrån att alla som säljer sina tjänster som mixare har) måste man även betala in sociala avgifter. Har säljaren (dvs. mixaren) inte F-skattsedel är det köparen (dvs. du) som måste betala dem. Annars blir det per definition svartarbete.

Läste även detta på Gizmozis hemsida: Moms tillkommer på alla priser. Detta är enbart riktpriser då det är svårt att veta just vad ditt projekt behöver. Varje prissättning blir väldigt individuell. Kontakta mig för att veta exakta priset för ditt projekt.

Edit: Länk till Gizmozis hemsida (vilken står på hans profil) för den som vill kolla själv.

Redigerat av Jetblack
Link to comment
Dela på andra sajter

Mig veterligt så tar han 500 spänn för en låt. Kolla hans hemsida..

Slut tjöta om det där nu va?

Edit:.. Jetblack hann före.. 😑

En sanning med modifikation. 500 spänn är alltså exkl. moms, enligt texten som jag citerade 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...