Jump to content
Annons

Facebook Bandpage/Artistsidor


Recommended Posts

Annons

Hur får man ut sin musik genom att låstas ha fans? Det är ju inte så att det finns någon "framsida" som ni kan hamna på för att ni har många likes. Ni får fans, som inte betyder ett skit för er. Helt värdelöst, och kanske rent av dåligt.

Jag skulle föreslå ett:

Hej här (insert musik) är en låt som vi har gjort. Om ni tycker om det, gilla vår facebook, och sprid ordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär tänkte jag: Om du gillar något/delar något så kommer fler folk att komma i kontakt med det, om dina vänner ser att du gillar något kommer dom bli intresserade och kolla vad det är för något. Om vi säger att en person gillar våran Facebook sida och delar med sig av den, kommer den personens vänner att komma i kontakt med det.

Om jag sedan gör samma sak, blir det en win-win situation!

Självklart är det ju bra om personen DIGGAR musiken man delar/gillar på Fb.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Suck...

Nu vill ja inte verka bitter eller så, men detta "marknadsföringssätt" (vill inte ens kalla det så egentligen) är det absolut sämst tänkbara för att skaffa fans.

Till att börja med... Hade du istället för att skriva och "tigga" lagt upp en ball video, eller en skitbra låt etc så hade kanske folk blivit intresserade på riktigt och eventuellt likat er sida, samt spridit ordet (utan att du ens hade behövt be om det).

Att leta quick-fixar som ovanstående leder sällan till något gott.

Lägg istället fokus på att skriva bra musik, ut och spela live, träffa människor, sprid ordet genom att skapa intresse och hypar, spela in en orginell musikvideo osv... Sen löser sig facebooklikesen skaru se.

Slut på idéer? Kolla tex. in fina Blindmen för lite konkreta tips och annat kring musikskapande och marknadsföring: http://blindmen.se/blog/

Lycka till.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...