Jump to content

Bassist, Gitarrist sökes, Göteborg

Halostate

Recommended Posts

Tjena!

Vi ett band från göteborgstrakten som spelar rock/ alternative Metal.

Nu söker vi en gitarrist och en bassist med känsla och hög energi på scen som kan göra bandet komplett.

Här är lite exempel på vilken slags stil vi spelar:

http://www.youtube.com/watch?v=H1v-ysMyQug

Några andra influenser är Red, Breaking Benjamin, Sevendust, Digital Summer, Staind, Trapt

Är du intresserad så hör av dig till Halostate@hotmail.com.

Vi hörs!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Urban Kindhult
      Björn Strid är sångare och låtskrivare i Night Flight Orchestra, detta vid sidan om tillika framgångsrika metalbandet Soilwork. Här är orkestern där man gör upp med sina lite lättare influenser från en svunnen tid och klär dem i ny musikalisk skrud.
    • By Henric Svensson
      Tjo i boet!
      Pillat på en låt från och till i tre veckor - äntligen klart - Utan dej heter den - roligt att höra vad Ni tycker om den!
      Började detta projektet med att sätta ihop trummor, sen spelade jag in keyboarden, Wurre och Hammond från min Yamaha Montage, sen blev det en sväng med Fender Jazz basen följt av kompgitarrer med min Gibson Les Paul och sen skrev jag texten, sjöng in leadsång och körer följt av en jäkla massa mixpill, lite mixpill till, och till sist spelade jag in sologitarren med Les Paulen idag!
      Fortsatt trevlig musikhelg på Er alla!
      Henric
      Utan dej Text & Musik Henric Svensson 202109

Intro

Vers 1

Dagar kommer, dagar går, månader blir snabbt till år,
      plötsligt står Vi där med krokig rygg och trötta ben,
      Tiden rinner ut så fort, ut i evighetens hav,
      plötsligt står Vi där vid vägens slut och andas ut.

Refräng

Jag kan inte andas, inte älska utan dej,
      Jag kan inte leva utan dej,
      inte andas, inte älska, inte hoppas på,
      nej nej nej, utan dej, stackars mej,
      Jag kan inte leva utan dej.

Brygga 1/2-time

Ut i evighetens hav, utan dej, utan dej, utan dej,
      Ut i evighetens hav, utan dej, utan dej, utan dej,

Solo

Vers 2

Inget stoppar tidens gång, inte ens en kärlekssång,
      plötsligt står Vi där med krokig rygg och trötta ben.

Prechorus

Utan dej, nej nej nej,
      Utan dej, nej nej nej,

Refräng

Jag kan inte andas, inte älska utan dej,

Gitarrsolo

Outro

Nej nej nej, utan dej,
      Nej nej nej, utan dej,
      Nej nej nej, stackars mej, utan dej.

Gitarr & Orgel

Utan dej.

Gitarr & Orgel

Utan dej.

• By Urban Kindhult
      Bokassa är ett kul gäng från Trondheim med två album i bagaget och radioprofilen Jörn Kaarstad bakom gitarr och sång. De släpper nu tredje albumet Molotov Rocktail och man kan säga att deras resa tagit sig intressanta vägar. Jörn reder ut begreppen.
    • By Lotta Fahlén
      Måndagsintervjun: Cruzh berättar om hur inspelningarna till det nya albumet gått till då de befunnit sig på olika platser, en nostalgitripp till barndomen och bandets sammanhållning. 
    • By MrBluesman
      Secret Circus är två svenska tvillinggrabbar som härjar och håller på att göra sig ett namn i den Amerikanska södern. De gör melankolisk rock som de beskriver som Death jazz, Gangster Folk och Pagan Country. Nu har de ett nytt album på G som de kallar "The Beginning is Near". Den består av 10 låtar skrivna "on the road" och handlar om livsval, kärlek och de många upplevelser och utmaningar som kommer med turnélivet. Soundet är eklektiskt och varierar från att vara mjukt och nostalgiskt till bombastiska och explosiva ljudlandskap. Första singeln heter Papier-mâché och är en bluesig rockrökare som kan kollas in här:
      https://www.youtube.com/watch?v=dO1shUK9Sc8
      Albumet är en hårdsatsning med stort fokus på ljudkvalitet i inspelning och mix för att få till en riktig HiFi-upplevelse som håller lyssnaren i ett järngrepp med en tredimensionell dynamisk ljudupplevelse drypande av känsla. Nära varma raspiga röster och tvillingstämsång varvas med stora äkta rumsreverb och en gitarrton att som skulle göra Robin Trower avundsjuk. Avnjuts bäst genom ditt bästa ljudsystem med ett glas favorit-whiskey vilandes på armstödet!
      ”The Beginning is Near” är färdiginspelad, mixad och mastrad. Secret Circus har just lanserat en kickstarterkampanj för att finansiera press och tryck av CD- och vinylskivor. På deras officiella kickstartersida kan man förbeställa skivan och få den innan släpp. Som extra grädde på moset får du på köpet omedelbart en exklusiv nedladdningslänk av albumet! Officiellt albumsläpp är i februari. 
      https://www.kickstarter.com/projects/852460441/the-beginning-is-near?ref=5oq80f
      Secret Circus har fötterna i rock, men då de har turnerat friskt i den amerikanska södern i åratal så har soundet influerats av Country- och Bluesmusiken, folket och miljön i sydvästra USA. –De sandiga oljefälten och outlaw country musiken i västra Texas, de öppna landskapen och tomheten i New Mexicos öken, bergen i Colorado, och i skarp kontrast skärgården, Östersjön och svenska skogarna. Allt är en del av ljudbilderna på "The Beginning is Near". 

Originalverket till omslaget är gjort av konstnären Jodie Herrera och är målat med olja på trä.
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...