Jump to content
Annons

Recommended Posts

Tjena!

Det föll sig så att jag idag blev ägare till en sequential circuits pro one http://www.vintagesy...sci/seqpro1.php. Efter en snabb googling verkar den rätt fet, men jag är helt grön på analoga syntar och vet egentligen inte vad jag har att göra med. Tyvärr funkar den inte särskilt bra och behöver förmodligen en kunnig reparatör. Jag frågar därför er:

- har ni tips på någon duktig syntmekare i Göteborgsområdet?

- är den värd pengarna/besväret att fixa?

Allt gott! / Knut

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag bor inte i regionen men undrar ändå.. Vad är det som inte funkar? Har själv byggt om ett par Pro One under 80 och 90 talet.. Dom brukar inte vara så bråkiga att få ordning på! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Assar, tack för ett snabbt och bra svar. Listan du länkade är ju kanon. En vän hittade pjäsen på en loppis för en hundring, klart värt ett försök kan jag tycka!

Hegobald, faktum är att väldigt lite egentligen funkar. När jag kopplar in den hörs främst ett sus/brum som varierar i tonhöjd när jag trycker på tangenterna och emellanåt tystnar den. INget typiskt problem du är van vid gissar jag? Synten är i väldigt bra skick på utsidan och därför är min förhoppning att det inte är alldeles kört inuti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch då.. Kräver en ordentlig renovering.. Låter som ett offer för cigarettrök i studion! Glapp överallt! 🙂 Men det är förvånansvärt lite som kan gå sönder i en sådan pjäs så reparera den gärna så får du säkert ut 9 000:- minst på en Internet auktion.. Eller behåll den hellre då den funkar sen.. Fantastisk synth!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nu är synten fixad!

Ingen cigarettrök här hegobald, det var bara en nätdel som behövde bytas ut. Snubben som lagade den var grymt imponerad över skicket på den, påstod att han aldrig sett en så välbehållen. 30år-i-garderob-skick. 🙂 Synten är ju grym att lira med, men får se om min ekonomi tillåter mig att behålla den bara. Kolla in den! http://vend.se/ad.php?127131

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch då.. Kräver en ordentlig renovering.. Låter som ett offer för cigarettrök i studion! Glapp överallt! 🙂 Men det är förvånansvärt lite som kan gå sönder i en sådan pjäs så reparera den gärna så får du säkert ut 9 000:- minst på en Internet auktion.. Eller behåll den hellre då den funkar sen.. Fantastisk synth!!! 🙂

Jag la ut den på Vend men ångrar mig kanske nu, är förälskad i den! 🙂 MEN, själva keyboardet hade jag gärna sluppit att slita på. Tips på någon slags skön CV-synt att styra den med? Vore guld!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Vet inte om du sålde den sen, Men det går ju att byta ut bussningarna i klavituret som med tiden brukar torka / vittra sönder och då blir klaviaturet väldigt hårt, dvs "klonk" när du trycker ned tangenterna. det kostar inte så mycket. Och är inte så svårt att fixa tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...