Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Var och tittade på ett fireface 800 kort idag och blev helt klart imponerad men jag har sett att motu också har en modell som verkar intressant på pappret (Traveler). Jag ska ha det till en laptop (p4). Det är väldigt viktigt med bra ljud och driftsäkerhet och jag har fått ett bättre pris på motu-kortet men jag har samtidigt inte provat det, och vad man hört om tidigare motu kort så har dessa ju inte alltid funkat perfekt till pc...

Är det någon här som kan råda mig i frågan?

Annons
Posted

Det finns nog inget enkelt svar. Jag har en Motu 828mkII som jag kör mot en laptop. Aldrig haft ett enda problem. Kan mycket väl tänka mig en Traveler i stället. Obs dock att ingen PC laptop idag ger matning på firewireporten, Macar verkar göra det. Så man måste ha en väggvårta för matning. RME-n har väl inbyggt nätaggregat tror jag (å andra sidan kan man inte köra RME-n på batteri).

T

Posted

travelern, som tydligen inte riktigt har släppts ännu, kommer ligga på 11500 kr och fireface ligger på ca 15000. båda verkar lika bra, fast Fireface har väl fördelen att den funkar med FW800 vilket inte travellern gör, om jag minns rätt.

Posted

Jo, jo. Firewire 800 är nog bra. Om man behöver fler än sådär 30 kanaler. Inte så vanligt. Men har du det problemet så räcker ju inte Firewire 400 till längre. Men då räcker väl inte datorn till heller.

T