Jump to content
Annons

Claes @ 20 000 inlägg


Valle

Recommended Posts

Claes och mitt respektive band delade replokal under åren 1984-1986. Claes var inte direkt tjafsig av sig, men å andra sidan väldigt reserverad gentemot oss. Och han lät oss definitivt veta sitt missnöje om man pillade på hans bas-stärkare, vilket vi alltid gjorde... Till slut fick han nog och konstruerade en egen strömbrytare som krävde nyckel, och som han sedan ersatte den gamla på stärkaren med 😄

Jäpp! Valle var alltså en riktigt pain redan då... 😉

...fast i ärlighetens namn så berodde det mer på ett annat band, som man aldrig fick grepp om hur många medlemmar de egentligen var (men det var många som cirkulerade där). Kommer inte ihåg vad de hette, men de misshandlade verkligen alla prylar som de lånade - vare sig det var lånat med eller utan tillstånd...

Däremot hade Claes band en superprovikativ keyboardist som både jag och gitarristen (i mitt band) en dag planerade att ambusha och slå på käften. Men det blev aldrig av...

Uffe, ja - han hade nog mått bra av att bli satt på plats någon gång - men som sagt så blev det aldrig av...

Claes och mitt band (Renegades) kom dock bra överens mot slutet; han var till och med vår inspelningstekniker vid två tre demoinspelningstillfällen (varav jag faktiskt har sparat en). Han kunde sina saker redan på den tiden, den jäveln.

😆

Life's a bitch sometimes...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...men de ÄR ju bumliga - åtminstone den versionen jag har haft...

Nåja - trots mina nuvarande 19300 inlägg, så är det ändå bara ca 1.5% av forumets 1275514 inlägg - så det är VÄLDIGT många andra som också bidrar till det hela. 🙂

Sextiosex av din kaliber skulle kunna ersätta samtliga övriga medlemmar på detta forumet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sextiosex av din kaliber skulle kunna ersätta samtliga övriga medlemmar på detta forumet. 😄

Kanske det - men f-n så trist det hade blivit... Det är ju att det är så många som har så många olika frågor och funderingar (även om vissa frågor är ständigt återkommande...), som gör att det är kul att vara med och försöka dra ett litet strå till stacken. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Help desk-Claes är så jefla sympatisk att man nästan önskar att man hade problem med precis allting med exempelvis Cubase (eller varför inte hi/low-inputs 😉 ) så man liksom får en anledning att skapa en tråd eller PM:a honom. Just for the kicks, liksom 😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jäpp! Valle var alltså en riktigt pain redan då... 😉

[...]

Uffe, ja - han hade nog mått bra av att bli satt på plats någon gång - men som sagt så blev det aldrig av...

[...]

Det kunde man ju ge sig fan på 😛

Uffe-Puffe verkar varit en skön lirare 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker fan i mig att vi ska föreviga den stund då allas vår Claes smäller in sitt 20 000:e inlägg här på Studio Forum. Just nu närmar sig inläggsmästarens count galna 19 300, men om man räknar med avdelningar som inte inbegrips i räkningen så ligger den faktiskt redan på 19 978.

Jävlar i hoppet!

Så, jag tycker att vi alla försöker lura in Claes hit när det börja närma sig Inlägget med stort I, så att vi kan ta del av underverket.

Undrar vad inlägget kommer att handla om… Något banalt om Wavelab, förmodligen.

Ojj, 20 k inlägg, helt fantastiskt! Grattis Claes! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst ja, en sak till med Claes:

Envis!

Du (Claes) borde kanske lära lite av mig och ge efter lite oftare, inte bara mala på och ifrågasätta, peta, vrida och förvränga på allt och alla. Andra kan faktiskt ha rätt! Lite ödmjukhet skadar inte!

grinbig.gif

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

skriv inte

Ojj, 20 k inlägg, helt fantastiskt! Grattis Claes! 🙂

en mäniska kan bara läsa mellan 20-20k inlägg(om läsförståelsen är i bra skick) så det finns ingen anledning att bry sig om det som skrivs över 20k inlägg(fast igentelign så kan man läsa det som är över 20 k inlägg då det tar stopp där och allt efter det sker en octav ner.)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hur nördigt det än är, så måste du starta en tråd med ditt 20 000e inlägg!

När du gjort inlägget så tar du en print screen på inlägget där även din avatar och inlägg syns. Och går in och redigerar tråden med att lägga dit just den skärmdumpen! Så vet alla att just DET är det 20 000e inlägget. För räkneverket stannar ju inte bara för det 😉

🙂

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Så räkneverket startar inte om på noll då, som någon hotade med...? 😕😱😆

Får väl se om jag kommer ihåg att hålla koll på räknaren, så att jag inte missar det - för ärligt talat så är det ganska sällan jag tänker på vad det står på eftersom det ändå är så löjligt många inlägg... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl se om jag kommer ihåg att hålla koll på räknaren, så att jag inte missar det - för ärligt talat så är det ganska sällan jag tänker på vad det står på eftersom det ändå är så löjligt många inlägg... 😳

Uppenbarligen håller idioten som startat tråden koll på dina inlägg! Så du lär inte missa det.

Det lustiga är bara att, trots att du har skrivit två inlägg sedan tråden bumpades, så står din räknare kvar på 19 910...

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen håller idioten som startat tråden koll på dina inlägg! Så du lär inte missa det.

Det lustiga är bara att, trots att du har skrivit två inlägg sedan tråden bumpades, så står din räknare kvar på 19 910...

😆

Det är för att drummeln som startade tråden, gjorde det i avdelningen medlemspresentationer, där antal inlägg inte räknas... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...