Jump to content
Annons

Claes @ 20 000 inlägg


Valle

Recommended Posts

Jag tycker fan i mig att vi ska föreviga den stund då allas vår Claes smäller in sitt 20 000:e inlägg här på Studio Forum. Just nu närmar sig inläggsmästarens count galna 19 300, men om man räknar med avdelningar som inte inbegrips i räkningen så ligger den faktiskt redan på 19 978.

Jävlar i hoppet!

Så, jag tycker att vi alla försöker lura in Claes hit när det börja närma sig Inlägget med stort I, så att vi kan ta del av underverket.

Undrar vad inlägget kommer att handla om… Något banalt om Wavelab, förmodligen.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad hände vid 10 000?

Vad jag minns så var det både paradhästar, blommor och "dompa", samt tre helsidor i tidningen med mingelbilder och stor intervju. Både Börje Salming och Lena Endre kom på jubileumet, ja, bland många andra. Någon mumlade något om eventuellt polarpris, men det ryktet får vi fortfarande ligga lågt med då det var osäkra källor...

Bingo Rimér gjorde lysande fotoinsats...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker fan i mig att vi ska föreviga den stund då allas vår Claes smäller in sitt 20 000:e inlägg här på Studio Forum. Just nu närmar sig inläggsmästarens count galna 19 300, men om man räknar med avdelningar som inte inbegrips i räkningen så ligger den faktiskt redan på 19 978.

Jävlar i hoppet!

Så, jag tycker att vi alla försöker lura in Claes hit när det börja närma sig Inlägget med stort I, så att vi kan ta del av underverket.

Undrar vad inlägget kommer att handla om… Något banalt om Wavelab, förmodligen.

Bra tänkt där, Valle!

Klart Claes är värd något extra. Karl är ju kompentent, hjälpsam och trevlig samt alltid har nära till en en " 😉 "

Snart hurradags för Claes 🙂

Vad jag minns så var det både paradhästar, blommor och "dompa", samt tre helsidor i tidningen med mingelbilder och stor intervju. Både Börje Salming och Lena Endre kom på jubileumet, ja, bland många andra. Någon mumlade något om eventuellt polarpris, men det ryktet får vi fortfarande ligga lågt med då det var osäkra källor...

Bingo Rimér gjorde lysande fotoinsats...

😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Yikes! 😮

Det är ganska många inlägg, så jag har tydligen svamlat på ganska rejält ibland...

En belöning i form av livstids gratis medlemskap i forumet eller något sådant skulle kanska vara på sin plats...? 😛

  • Gilla 13
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är stort, extra stort iom att han ju aldrig ballar ur och skriver strunt som vi andra.

Håller med.

Även är det väldigt få gånger som han tappar huvudet och rage:ar 😮 Nästan aldrig i alla fall.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är stort, extra stort iom att han ju aldrig ballar ur och skriver strunt som vi andra.

Håller med.

Även är det väldigt få gånger som han tappar huvudet och rage:ar 😮 Nästan aldrig i alla fall.

Jag är ganska hårdhudad, så jag tål det mesta - och skrattar mest åt dumheter istället för att reta upp mig på dem och ge mig in i bråk med folk när det handlar om åsikter eller oväsentligheter. Hittills har det funkat hyggligt i alla fall... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska hårdhudad, så jag tål det mesta - och skrattar mest åt dumheter istället för att reta upp mig på dem och ge mig in i bråk med folk när det handlar om åsikter eller oväsentligheter. Hittills har det funkat hyggligt i alla fall... 😉

Du är en flodhest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är stort, extra stort iom att han ju aldrig ballar ur och skriver strunt som vi andra.

Åjo, strunt har han skrivit... Som till exempel att K240 är bumliga i basen.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Åjo, strunt har han skrivit... Som till exempel att K240 är bumliga i basen.

...men de ÄR ju bumliga - åtminstone den versionen jag har haft...

Nåja - trots mina nuvarande 19300 inlägg, så är det ändå bara ca 1.5% av forumets 1275514 inlägg - så det är VÄLDIGT många andra som också bidrar till det hela. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant... Såg förresten precis att medlemmar som lever sitt liv Chat- och OT-avdelningen kan ha 15 000+ inlägg men endast knappt 2000 i övriga On Topic-avdelningar. Det betyder ungefär 90% nonsens... 😄

Man kanske skulle fokusera på räknaren för On Topic-avdelningar. Makes more sense, liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men de ÄR ju bumliga - åtminstone den versionen jag har haft...

Javisst ja, en sak till med Claes:

Envis!

Du (Claes) borde kanske lära lite av mig och ge efter lite oftare, inte bara mala på och ifrågasätta, peta, vrida och förvränga på allt och alla. Andra kan faktiskt ha rätt! Lite ödmjukhet skadar inte!

grinbig.gif

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst ja, en sak till med Claes:

Envis!

Du (Claes) borde kanske lära lite av mig och ge efter lite oftare, inte bara mala på och ifrågasätta, peta, vrida och förvränga på allt och alla. Andra kan faktiskt ha rätt! Lite ödmjukhet skadar inte!

grinbig.gif

Dweeb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst ja, en sak till med Claes:

Envis!

Envis? JAG?!? Det har jag aaaaldrig hört tidigare... 😉

Du (Claes) borde kanske lära lite av mig och ge efter lite oftare, inte bara mala på och ifrågasätta, peta, vrida och förvränga på allt och alla. Andra kan faktiskt ha rätt! Lite ödmjukhet skadar inte!

grinbig.gif

Det kom verkligen från rätt person... 😉

...men om man har rätt i sakfrågor så har man...

När det gäller åsikter (där alla debattörer egentligen kan ha rätt), så brukar jag ge mig - utom när andra försöker övertyga mig om att mina åsikter är fel.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om Valle (den hyperaktive hårdrocksfanatikern) och Claes, den tillbakalutade funkbasisten) gullade lika mycket när de delade replokal back in the day...? 😕

Edith: inte "tjafsade".."gullade" ska det ju vara... 😉

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant... Såg förresten precis att medlemmar som lever sitt liv Chat- och OT-avdelningen kan ha 15 000+ inlägg men endast knappt 2000 i övriga On Topic-avdelningar. Det betyder ungefär 90% nonsens... 😄

Man kanske skulle fokusera på räknaren för On Topic-avdelningar. Makes more sense, liksom.

Jag har ca 40000 inlägg varav 34000 är i Off-Topic.

Ingen som firar mig? :rolleyes:😱

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om Valle (den hyperaktive hårdrocksfanatikern) och Claes, den tillbakalutade funkbasisten) gullade lika mycket när de delade replokal back in the day...? 😕

Edith: inte "tjafsade".."gullade" ska det ju vara... 😉

Självklart! Vi var ju dödsfiender då. 😠 Hårdrock och funk är ju helt olika galaxer liksom... 😉

När man blir lite äldre och inser att det underligt nog kan finnas ett värde i musik även om den inte råkar vara inom ramen för sin egen smak, så blir det inte lika mycket tjafsande - så då får man hitta annat att tjafsa om... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om Valle (den hyperaktive hårdrocksfanatikern) och Claes, den tillbakalutade funkbasisten) gullade lika mycket när de delade replokal back in the day...? 😕

Claes och mitt respektive band delade replokal under åren 1984-1986. Claes var inte direkt tjafsig av sig, men å andra sidan väldigt reserverad gentemot oss. Och han lät oss definitivt veta sitt missnöje om man pillade på hans bas-stärkare, vilket vi alltid gjorde... Till slut fick han nog och konstruerade en egen strömbrytare som krävde nyckel, och som han sedan ersatte den gamla på stärkaren med 😄

Däremot hade Claes band en superprovikativ keyboardist som både jag och gitarristen (i mitt band) en dag planerade att ambusha och slå på käften. Men det blev aldrig av...

Claes och mitt band (Renegades) kom dock bra överens mot slutet; han var till och med vår inspelningstekniker vid två tre demoinspelningstillfällen (varav jag faktiskt har sparat en). Han kunde sina saker redan på den tiden, den jäveln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och han lät oss definitivt veta sitt missnöje om man pillade på hans bas-stärkare, vilket vi alltid gjorde... Till slut fick han nog och konstruerade en egen strömbrytare som krävde nyckel, och som han sedan ersatte den gamla på stärkaren med 😄

😆 Way to go, Claes!

Däremot hade Claes band en superprovikativ keyboardist som både jag och gitarristen (i mitt band) en dag planerade att ambusha och slå på käften. Men det blev aldrig av...

Herregud alltså... 😱😄

Anyways; låter som en helfestlig tid ju 🙂🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...