Jump to content
Annons

Vem vill du se i Producers Seminar?


Föreläsare i Producers Seminar  

38 röster

  1. 1. Vem vill du se som seminarieföreläsare?

    • Fredrik Thomander
      2
    • Ollie Olson
      0
    • Eric Amarillo
      1
    • Oscar Linnros
      7
    • Eric Prydz
      16
    • Pontus Winnberg
      5
    • Tobias Lindell
      7


Recommended Posts

Producers Seminar är de producentkvällar som Studio arrangerar, och där alla har möjlighet att komma och lyssna till landets bästa namn. Förra seminariet gjordes med grammisvinnaren Christian Walz och den 14 juni kör vi med landets troligen mest meriterade mixare, Ollie Olson (även känd för att skriva fortsättningen av Mixologi i Studio).

Nu planerar vi hösten, och de namn som är mest intressanta. Vem vill du se i Producers Seminar? Du har möjlighet att välja flera namn. Tänker du på namn som inte finns i listan, skriv gärna ditt förslag som ett inlägg nedan, gärna med en kort motivering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prydz har ju varit "med" i Swedish House Mafia så han kan ju vara ett bra alternativ då? 😉

Jovisst skulle gärna se han med 🙂 Men jag tycker Axwell är absolut bäst när de gäller house. Hans produktioner har nåt som andra inte har. Det är inte som Guetta som bara spottar ut låtar som han inte ens gör själv dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nä, faktiskt ingen av dom där. Jag tror en hel del folk skulle uppskatta om t.ex. Fredrik Nordström från Studio Fredman eller nån annan tungviktare från den hårdare skolan skulle ställa upp. Dom där namnen är ju lika med skvalet på P3 och Rix kan jag tycka.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Flyr til Stockholm for første gang den 20.september. Blir med på seminaret..

Producers Seminar: House - Hiphop - Drum & bass - Dubstep

Så blir det langhelg i Stkhlm med gamla stan og innom Cheiron for å snappe opp litt nostalgi.

Som sagt; min første Stkhlms-tur. Er det noe annet dere mener jeg ikke bør gå glipp av tar jeg gjerne imot tips her.

Vi sees på seminar.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Nä, faktiskt ingen av dom där. Jag tror en hel del folk skulle uppskatta om t.ex. Fredrik Nordström från Studio Fredman eller nån annan tungviktare från den hårdare skolan skulle ställa upp. Dom där namnen är ju lika med skvalet på P3 och Rix kan jag tycka.

Kan bara hålla med, popproducenter har vi väl hört nog av?

Sen är Stockholm inget givet val för många av oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bergstrand är definitivt en intressant pajk!

Något som jag tror en del skulle ha nytta av vore en föreläsning av allas våran Jakob Herrman om att spela in och få ut så mycket som möjligt ur ett trumset.

Allt fler verkar söka sig till spelade trummor med tanke på den efterfrågan man ser här i forumet till och med.

Ytterligare en sköning här på forumet som i och för sig inte är allt för aktiv är den halvt tokige men ack så levnadsglada Jocke Skog.

Piiiz!

/Cruncha'

Link to comment
Dela på andra sajter

Av de som gick att välja på, Eric Prydz lätt!

Jag skulle tycka det vore kul om vissa forum medlemmar kunde få vara med. Finns ju massor av jätteduktiga producenter här som är aktiva och som dessutom är väldigt hjälpsamma. Även om de inte är kända rent media mässigt skulle det vara ett roligt seminarium 😉

Min absoluta röst läggs dock på israelerna Infected Mushroom. Ja jävlar i havet vad grymt det vore om de kom! Har lyssnat på dem sedan tonåren.

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Max Martin toppar även vår önskelista, men det kommer dessvärre aldrig att hända, tyvärr ...

/Mats

Nä, jag förstår det Mats, men det hade varit grymt.

Edit: Om jag har tillräckligt med hits i ryggen om 5 år så lovar jag att ställa upp 😉

Redigerat av Sonefors
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte betala för någon av de på listan. Björn Yttling blir mitt rimliga och självklara val. Även Björn Olsson men han känns inte som någon föreläsare. Åhlund som någon redan nämnt kan jag lägga en röst på också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bergstrand är definitivt en intressant pajk!

Något som jag tror en del skulle ha nytta av vore en föreläsning av allas våran Jakob Herrman om att spela in och få ut så mycket som möjligt ur ett trumset.

Allt fler verkar söka sig till spelade trummor med tanke på den efterfrågan man ser här i forumet till och med.

Ytterligare en sköning här på forumet som i och för sig inte är allt för aktiv är den halvt tokige men ack så levnadsglada Jocke Skog.

Piiiz!

/Cruncha'

Nämen Cruncher, det är nästan så att jag rodnar... 🙂 Faktum är att jag gästföreläser på diverse ljudteknikerutbildningar några gånger om året, just om trummor och truminspelning.

Tobbe Lindell tycker jag ni ska övertala, jag har jobbat med honom ganska mycket som trumtekniker på hans produktioner och han har en skön inställning till inspelning och livet i stort.

Daniel Bergstrand är också intressant. Roberto Laghi är ju en annan tungviktare i genren metal.

Jocke Skog skulle jag själv gärna lyssna på, inte minst om trumprogrammering och för att det han och jag gör egentligen är två helt olika sidor av samma mynt. Eller som han själv skriver på sin hemsida, "Who needs drummers anyway!"

Å andra sidan håller jag på att spela in trummor åt Centipeaks nya trumprogram Drum Experience, så jag kanske har närmat mig honom en smula trots allt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...