Jump to content
Annons

Sträck över pluggarna i logic? Overload?


Recommended Posts

Annons

Jag har varit med om samma gång nån gång med ett stort projekt, så jag tippar på att det är har nånting med att det inte finns tillräckligt med ram-minne för att ladda.

Det jag gjorde då var att starta om datorn och bara öppna logic igen, då funkade det.

Gör det inte det för dig så kan du prova ladda ner "Ram Optimizer" från appstore och se om det funkar efter att ha använt den.

Lycka till! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som om pluggarna inte är tillgängliga. Kolla så de har laddats som de ska i Audio Unit Managern. logic Pro->Preferences->Audio Unit Manager. Saknas de i listan så är de förmodligen avinstallerade eller kanske flyttade från Logics bibliotek?

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Finns det något bra sätt att undvika ett nytt datorköp?

Bounca ner spåren allteftersom med effekterna på som nya audio spår så att du kan

frigöra minne alt. skaffa mer minne alt, skaffa ny dator.

Samma sak händer mig då och då , framför allt när sången kommer på på låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns dock rätt risigt eftersom logic börjar lagga en del det senaste, har helt enkelt för mycket pluggar i programmet och kass dator, eller?

Du använder bussar för tex reverb, delay? Jag menar så att du inte sitter på 40 audiospår med Space Designer på varje......

Edit: ordval

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...