Popfarmor Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 Tjo... Går det på nåt sätt att i Cubase använda ingångar från flera ljudkort? Jag satte in ett nytt ljudkort i datorn men orkade inte ta ut det gamla så nu sitter jag på två ingångar och undrar om det på nåt sätt går att få till nån slags flerspårsinspelning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
brojd Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 Ja, det går att göra... Har ingen aning om hur man skall göra dock, använder inte cubase. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 Om det är kort från samma tillverkare, så kan det fungera fint om drivrutinerna är bra. Om det däremot är helt olika kort, så fungerar ASIO bara med ett av dem, medan det andra får använda en annan driver och på köpet får fruktansvärt lång latency om man monitorlyssnar... 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popfarmor Posted March 3, 2005 Author Share Posted March 3, 2005 Ok.... Jag har Cubase SX, funkar detta där eller måste jag skaffa SX 2 o använda VST Connections? Hur gör man? 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 Det funkar i alla versioner - men det blir som sagt en våldsam skillnad i latency mellan korten, så det är inte alls kul... 🙂 Hur man gör för att aktivera fler in- och utgångar står i manualen, men någon sådan har jag inte tillgänglig för stunden. Kolla efter Inputs eller Outputs i registret, så hittar du nog rätt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Procedomani Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 (edited) Hmm. Jag upptäckte ingen skillnad i latency när jag körde två skitkort (SB och Turtle Beach) samtidigt. Jag körde med Asio4All-drivaren och det funkade finfint för mig. Mappade trumpadsen genom detta. Edit: Fast iof så körde jag Cubase vst 5.x. Menmen.... /H Edited March 3, 2005 by Procedomani Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts