Jump to content
Annons

Hur mkt ska man ta betalt per kväll om man jobbar som trubadur på en bar?


BHR

Recommended Posts

Annons

OCH, är det ett "jobb" eller en hobby? Hade du suttit där och hinkat bira i vilket fall?

500:- lär ju inte precis betala räkningar och köpa dig mat...

Jag körde typ demian-covers en termin på högskolan ca 17-18år sedan då jag var utan studielån (lååång story).

Fick då 500 (svart) + mat + öl per kväll. Många öl blev det...

Såg det nog aldrig som ett jobb utan mer som en fest. Blev ca 2000 per månad vilket påspätt med tullande på ett arv tog mig igenom den terminen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som frågan löd,, är 500kr per kväll plus gratis bira okej betalt?

eller ska man begära mer kanske?

500 kr för 2 timmar låter väldigt billigt men svårt att kräva mer när du dricker öl, (kan man jobba onykter?). Skippa bärsen så kan du med gott samvete höja gaget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta och njut av bärsen efter spelningen. Det ser illa ut att vara lite berusad under spelningen. Det är din marknadsföring det handlar om.

Redigerat av Fredrik71
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta och njut av bärsen efter spelningen. Det ser illa ut att vara lite berusad under spelningen. Det är din marknadsföring det handlar om.

+1 på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pris beror mkt på din situation.

Äger du din utrustning eller hyr?

Äger du fordon eller hyr?

Hur länge skall du spela ect ect.

Oavsett så skulle jag aldrig sälja mej billigare än 2500:- vitt eller 1500:- svart.

Tänk på att din *arbetsdag* börjar från det du åker hemmifrån tills du kommer hem.

Det blir inte någon hög timpenning och definitivt inte hög om du måste hyra utrustning/fordon oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter