Jump to content
Annons

Tjänade på att vara slö, Cubase 6 blev 6.5


HoboRec

Recommended Posts

För nästan ett år sedan köpte jag Cubase 6. Men eftersom man skulle ha Windows 7 så har det inte blivit av att jag uppgraderat från 4an. Har liksom inte haft tid att byta operativsystem eftersom projekten i studion har avlöst varandra. Men igår gjorde jag en chansning och tänkte att det kanske funkar i W-XP också, och visst gjorde det det. Plus att jag automatiskt fick en uppgradering till Cubase 6.5 genom deras Graceperiod eftersom jag köpt en version precis när nästa version blivit tillgänglig. Hade jag uppgraderat när jag köpte det så hade jag ju inte fått det. Fantastiskt så det kan bli ibland va? 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grattis!

Du har tjänat 451 SEK, eller, 451 / ca 300 dagar = ca 1,50 SEK per dag 😛

Hoppas du tjänat mer på projekten 😉

I vilket fall, det ÄR kul med uppdateringar och det är alltid kul när man får mer än man förväntar sig. Gratis ÄR gott!

Kul!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Du har tjänat 451 SEK, eller, 451 / ca 300 dagar = ca 1,50 SEK per dag 😛

Hoppas du tjänat mer på projekten 😉

I vilket fall, det ÄR kul med uppdateringar och det är alltid kul när man får mer än man förväntar sig. Gratis ÄR gott!

Kul!

Haha, jo mer än 1,5 per dag har jag tjänat på projekten i alla fall...

En får gratulera! Så Cubase är stabilt nuförtiden alltså?

Nu för tiden? Har funkat relativt stabilt för mig sen jag jag köpte VST 5 för ca 10 år sen. Eller har det blivit ostabilare med 6an? Har inte hunnit köra så mycket med det än så vi får väl se. 4an ligger ju kvar om det skulle vara så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte att jag kunde ju bara hoppa över till 4an om det inte funkar bra, men kom på att det ju inte är bakåtkompatibelt. Äh, får se. Kan ju spela in i fyra, och testa att mixa i sexan sen.

Var inte drygt alls tycker jag, bara sjyst att påpeka risken hehe.

Ja, lite grann min tanke... 🙂

cubase 6 otestat ??

Nej, inte otestat som i att Steinberg inte har betatestat. Menade såklart att Fnult inte hade kört den med sin dator förrut...

Link to comment
Dela på andra sajter

cubase 6 otestat ??

6.5 för att vara mer exakt hehe. Så gott som otestad. Har bara kört igång det och öppnat lite projekt för att se att det rullar. Så precis som pressrec sa så kanske det är lite vanskligt att köra igång ett jobb på det idag. Eller så åker jag upp till studion nu och testar några timmar först. Så får det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

cubase 6 otestat ??

Tror du läser texten fel.. Pressrec syftar nog på att köra versionen i skarpt läge på betalande projekt utan att ha testat stabiliteten innan.

Ang. stabiliteten:

Cubase har varit stabilt väldigt många versioner men det var väl i höjd med att 32 v.s 64 bitar blev aktuellt som just bryggan för att köra 32-bit pluggar i 64 miljö varit ett återkommande bekymmer. Vet man bara var fallgroparna är går det däremot enkelt att komma runt problemet.

@Fnulf:

Grattis till 451:- 😉

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Jag är ju så nojig.. 5.5 (senaste?) och tycker det känns tokjobbigt att förflytta mig till 6.5.. många dessutom som gnäller på att cubase är ostabilt. Jag undrar vad fan i hela H *piip* dom menar. Har jag haft problem har det då definitivt inte haft med Cubase att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Jag är ju så nojig.. 5.5 (senaste?) och tycker det känns tokjobbigt att förflytta mig till 6.5.. många dessutom som gnäller på att cubase är ostabilt. Jag undrar vad fan i hela H *piip* dom menar. Har jag haft problem har det då definitivt inte haft med Cubase att göra.

Jag är ju så nojig.. 5.5 (senaste?) och tycker det känns tokjobbigt att förflytta mig till 6.5.. många dessutom som gnäller på att cubase är ostabilt. Jag undrar vad fan i hela H *piip* dom menar. Har jag haft problem har det då definitivt inte haft med Cubase att göra.

5.5.3 Build 651 är det iaf den jag kör. Stabilare än cement om jag får säga mitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...