Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har en pentiumburk modell som bara står och skräpar. Skulle det gå att använda den för att köra VST instument tex och synka med Cubase i min huvuddator? Vad behövs, ljudkort, midikopplingar etc och hur gör man?

Annons
Posted

Tja, om du tycker det är värt det så kan du ju alltid köra nån VST-host och sen ha datorn som en extern synth. Saken är väl att det är ganska mycket meck att ha en extra stor susande burk för några VSTi.

Posted

Man kan köra Cubase / Systemlink, det du behöver någon form av digital anslutning i vardera burken via s/pdif ( RCA anslutning) sedan tror jag i.o.f.s att den ena - slavdatorn - kan köra systemlink fristående genom V-stack (steinbergs Rack-mjukvara), annars krävs det att du har Cubase installerat på båda datorerna.

Har inte gått in på funktionen i detalj, men vet om att det finns folk som kört 3 datorer i samplekorrekt sync genom Systemlink..

Checka vidare info på www.steinberg.net

Posted

Det borde ju gå (har inte provat själv) att synka lätt och enkelt via MTC. På datorn som ska synkas så ställer du bara då in i Cubase att den ska stå som slav.

Som sagt jag har inte provat själv men däremot så har jag synkat från ett Mackie system till Logic och satte då logic som slav......det var inga problem.