Jump to content
Annons

Stulen låt släppt via hobby-skivbolag. Behöver hjälp att gå vidare.


Kanix_Cane

Recommended Posts

Lite konstigt !Varför och hur vågar man skriva kontrakt med ett litet polskt bolag ?

Det är ju väl lite som att svara på nigerian email eller?

Var kanske bara denna låt han hade där.

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite konstigt !Varför och hur vågar man skriva kontrakt med ett litet polskt bolag ?

Det är ju väl lite som att svara på nigerian email eller?

Var kanske bara denna låt han hade där.

Du borde vända på det där va? 😛

Eller du kanske citerar någon eller något, måste läsa ikapp.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Har åtminstone fått svar från skivbolaget, dock på lite svårförstådd knackig engelska:

[...]

As soon as I get a sales report will send it to you and give you money. I hope that someone bought a song and you get the money. I know how you feel. I understand you. We too have been cheated.

Då har du labeln på din sida. Antagligen är det inte fråga om några pengasummor, men ju fortare tvisten blir löst desto snabbare kan det lilla skivbolaget gå vidare och lämna den här historien bakom sig. Den här tråden kommer ganska högt när man googlar skivbolagets namn.
Link to comment
Dela på andra sajter

Fånigt! Vilka personliga erfarenheter har du av Polska skivbolag så att du kan skriva sådär generaliserande?

Ah !det var kanske dumt skämt om polska hantverkare !

men vad jag undrar är, vad vet du om polacker då ? Är du från polen så det kanske kränkte dej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah !det var kanske dumt skämt om polska hantverkare !

men vad jag undrar är, vad vet du om polacker då ? Är du från polen så det kanske kränkte dej?

Åh nej... facepalm.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh nej... facepalm.gif

Haha. Who pressed the red button!? 🙂

@Kanix_Cane:

Skönt o se att det iallafall verkar röra sig åt rätt håll!

Du ska kanske inte underskatta dina alster. Med rätt distributör och målgrupp verkar de ju funka alldeles ypperligt, tydligen. 🙂

Fullt stöd härifrån! Den där snubben verkar va en mupp utan like. Följer med spänning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah !det var kanske dumt skämt om polska hantverkare !

men vad jag undrar är, vad vet du om polacker då ? Är du från polen så det kanske kränkte dej?

Åh nej... Sitt still nu o håll er till ämnet!! Eller starta en ny tråd, förslag till rubrik: Polska skivbolag - kan man lita på dom?!! Sedan kan ni följa upp med Polska gitarrer - kan man spela på dem? Polska trumskinn - håller de verkligen? Polska sångare - sjunger de falskt? Polska bassister - är de bara misslyckade gitarrister? Pol... nej... just don't go there. 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh nej... Sitt still nu o håll er till ämnet!! Eller starta en ny tråd, förslag till rubrik: Polska skivbolag - kan man lita på dom?!! Sedan kan ni följa upp med Polska gitarrer - kan man spela på dem? Polska trumskinn - håller de verkligen? Polska sångare - sjunger de falskt? Polska bassister - är de bara misslyckade gitarrister? Pol... nej... just don't go there. 😉

Det blir Nej på tre första ja på resten!
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh nej... Sitt still nu o håll er till ämnet!! Eller starta en ny tråd, förslag till rubrik: Polska skivbolag - kan man lita på dom?!! Sedan kan ni följa upp med Polska gitarrer - kan man spela på dem? Polska trumskinn - håller de verkligen? Polska sångare - sjunger de falskt? Polska bassister - är de bara misslyckade gitarrister? Pol... nej... just don't go there. 😉

Om jag startar en polacktråd, får den va kvar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

som valle skrev, är synd att bolaget är ett litet indipendent, kommer förmodligen inte gå in i rätten med ett åtal för kontraktsbrott.

frågan är, vad blir kostnaderna för åtala han för copyrightbrott?

kan han få ett tillräckligt saftigt straff och skadestånd på sig för att det ska vara värt DINA kostnader.

visst han bör ju bli satt på plats, men åker han på ett skadestånd på typ en tusing och bara fortsätter i samma stil som innan så är det inte värt att du slänger upp massa stålar för en rättegång. tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Juridiskt sett kan nu även bolaget stämma DJ Eracer på varenda spänn de har lag ut på marknadsföring, distribution samt samtliga kostnader som på ett eller annat sätt kan knytas till DJ Eracers avtalsbrott gentemot bolaget.

Ursäkta om jag förstör partyt, men dom där killarna har inte lagt en krona på marknadsföring. Och, gissar jag, sålt en eller två downloads. Sorry, men några pengar i detta finns inte, bara en spottloska åt herr eracers håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag förstör partyt, men dom där killarna har inte lagt en krona på marknadsföring. Och, gissar jag, sålt en eller två downloads. Sorry, men några pengar i detta finns inte, bara en spottloska åt herr eracers håll.

Jag tror nog att den spottloskan är värd tillräckligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag förstör partyt, men dom där killarna har inte lagt en krona på marknadsföring. Och, gissar jag, sålt en eller två downloads. Sorry, men några pengar i detta finns inte, bara en spottloska åt herr eracers håll.

Oj, jag ber ödmjukast om ursäkt.

Jag var fan helt övertygad att bolaget hade dragit in miljoner... Vadändainiallsindar tänkte jag på...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, jag ber ödmjukast om ursäkt.

Jag var fan helt övertygad att bolaget hade dragit in miljoner... Vadändainiallsindar tänkte jag på...

Såja, här finns ingen anledning till tuppfäktning. Det vore bättre om du, som forumreglerna föreskriver, ansträngde dig för att konversera bemötande.

Jag tyckte bara det blev så mycket prat om stämningar hit, advokater dit... kanske alla inte känner till att digitala downloads säljer rätt dåligt. Jag har själv drivit några bolag på den där nivån. Låtar av okända artister i den genren kan inbringa ett par hundralappar om man har tur.

Men ha det så bra.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Låtar av okända artister i den genren kan inbringa ett par hundralappar om man har tur.

Just det som gör det så lukrativt för den här sortens stölder. Personen ifråga har ju snott från andra också. Sno ett gäng låtar från ett antal personer så blir det lite pengar till slut.

För den enskilt drabbade är det ju bara fickpengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...