Jump to content
Annons

sync problem mm


steadysession (oregistrerad)

Recommended Posts

steadysession (oregistrerad)

Hej. Jag har problem med logic 5,5 och jag undrar om nån vet vad det är. Har optimerat hela burken enligt alla tips jag kan hitta på www.musicxp.net och har ändå märkliga problem: vissa vst-instrument typ stylus och andra slutar plötsligt att låta, och går igång igen om jag öppnar ett nytt likadant instrument.

Sen är det lite meddelanden om "could not synchronize audio to midi" och låten går ur synk, trots att jag inte använt någon extern midisynt i låten. (har dock ett triton-rack) "check for conflict between logic and external device" osv. Vissa låtar har knappt några pluggar alls och cpu-mätaren maxar över, och andra låtar har jag 32 audio spår och 12 exs-24or på och det rullar bra. Ofta i samband med att grafiken är skitseg blir det overload, jag mutar en kanal och det tar 5 sek innan den svarar.

har köpt bra grejer tycker jag, se spec nedan, men det verkar aldrig riktigt rulla 100%. är det någon därute som vet vad det kan vara?

mvh Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta kanske hjälper...

1. "your problem might just be that the units are set to different

sample rates. Using the AUDIO menu & hardware setup option, just make sure

everything is set to 44.1 Also, make sure that the MIDI clock is set

correctly, either to INTERNAL or OPTICAL based on your setup -- that can cause the problem too."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...