Jump to content
Annons

Hjälp till en nybörjare


sandor

Recommended Posts

Hej! Jag är en gitarrist som nyligen börjat experimentera lite med livelooping och beatboxing. Som bilden nedan visar använder jag mig av en TC Helicon MP-75 mic, TC Helicon voicelive Touch och en Line-6 DL-4. Mitt problem är att jag inte har några bra högtalare att koppla in utrustningen till. Just nu har jag med hjälp av en adapter kopplat in det till mina datorhögtalare (Logitec x230) som visas på bilden till höger nedan. Detta innebär dels att ljudet bara spelas upp ur den vänstra högtalaren, men det största problemet är att ljudet låter så tunt och svagt och om man höjer volymen börjar det skrapa istället. Min tanke är för att det inte finns någon preamp? Kan man lösa problemet genom att köpa till en mic preamp eller måste jag köpa högtalare dedikerade till detta ändamål?

Tacksam för hjälp!

post-22168-0-29924400-1332173564_thumb.jpg - Logitech%2Bx230.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Just nu har jag med hjälp av en adapter kopplat in det till mina datorhögtalare
Till vad och var har du kopplat in dem? Av beskrivningen att döma lär det inte vara en linjeutgång.
Link to comment
Dela på andra sajter

Till vad och var har du kopplat in dem? Av beskrivningen att döma lär det inte vara en linjeutgång.

Som man kan skymta på bilden så sitter logitech-högtalarnas 3,5mm sladd i en 6,3mm-adapter "mono output" på Line6 delaypedalen. Var det svar på din fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...