Jump to content
Annons

Visst blir man snyggare om man kan sjunga?


G Bango

Recommended Posts

Annons

är någon duktig på musik,sport eller annat så ser du ju det också och inte bara utseendet.

419988_278618815540805_107976039271751_641262_214012976_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

är det inte så? Jag har sett massa random tjejer som, när dom sjunger, blir mkt snyggare,, eller är det bara trams kanske=?

Du menar som att bara man är rik så blir man snyggare och attraktivare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ett soundcheck satt vi alla satt å tog en burgare, å jag sa till sångtjejen att det är likamed-tecken mellan att sjunga bra och att vara fet. Kolla på Aretha Franklin, Cindy Peters osv. Tjejen bara mutrade nåt till svar ...

Så plötsligt kommer det in en snubbe, som känner henne, och hade stått och hört på soundchecket. Kommer fram och hejjar, och "Fan Camilla, vad BRA du sjunger!".

Vart tyst en sekund, hon kolla på mig med blixtar i ögona .. bandet bara vek sig och hon blev skitsur 😄

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

är någon duktig på musik,sport eller annat så ser du ju det också och inte bara utseendet.

419988_278618815540805_107976039271751_641262_214012976_n.jpg

Är inte det här en typisk mansgris-sexistisk tråd, typiskt det snack som gör att få tjejer vill skriva här? Vad har det här med inspelning och musik att göra? Det handlar ju bara om att håna de som inte är fotomodellsmala.

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar som att bara man är rik så blir man snyggare och attraktivare?

det har gjort studier där de bad kvinnor uppskatta sin attraktion till män i bilar. det visade sig att ju finare bilen var, desto mer attraktiv blev mannen. man har testat det här åt andra hållet men det fungerade inte då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker sångröst har ju historiskt sätt varit väldigt attraktivt. Herr Stalin fick mycket kvinnor pga att han sjöng mycket vackert för dom (förutom att han var manipulativ, kvinnor föredrar manipulativa män).

Link to comment
Dela på andra sajter

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sirener

Nog känner väl musikant-män igen fenomenet att om en ung tjej sjunger förbannat bra, så väcks liksom "ta hand om"-känslorna, vill göra låtar som hon ska sjunga på, vill producera henne ... vissa blir rentav svartsjuka om tjejen sjunger i andra sammanhang än runt honom osv. Så är det ju. Det är som myten om Sirenerna berättar.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det här en typisk mansgris-sexistisk tråd, typiskt det snack som gör att få tjejer vill skriva här? Vad har det här med inspelning och musik att göra? Det handlar ju bara om att håna de som inte är fotomodellsmala.

Vadå, killar blir väl också snyggare om de sjunger bra eller är bra på något överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk associerar enligt erfarenhet med. En tjej som råkat ut för- och tagit sig loss ifrån "manipulativa charmör"-fällan, klassiska karla-karlen, hon kommer ju inte tycka en ny sån kille "blir mer attraktiv" för att han sjunger bra. Snarare blir han mer ful eller 'farlig' om han sjunger bra.

En kille som sjunger bra kan även göra så att tjejer förpassar honom upp till "nästa nivå" .. att han blir "för bra" .. hon ger upp förhoppningen liksom.

Samma för män som drabbats av golddiggers eller hopplöst bitchiga sångerskor. Ser man en ny sån på scen ... då kan man ju t.o.m. känna hat mot dom som gillar henne, känna att dom är enfaldiga idioter osv.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det här bara exakt samma fenomen som gör att man inte kan gå på en fest utan att någon kille förr eller senare plockar fram acken och river av någon tafflig ackordföljd till tjejernas stora förtjusning?

Redigerat av Borghild
Link to comment
Dela på andra sajter

Konstig tråd i ett konstigt ämne men det är kanske som med filmstjärnor, ju mer kända dom är ju snyggare är dem. Kvinnor som män! Tror det gäller för musikbranschen också för den delen... kändisskap o $ lockar.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det här bara exakt samma fenomen som gör att man inte kan gå på en fest utan att någon kille förr eller senare plockar fram acken och river av någon tafflig ackordföljd till tjejernas stora förtjusning?

Mjae. Jag tror du generaliserar lite väl grovt nu.

Till att börja med tror jag det är vanligare att gitarrsnubben TROR att han är en magnet för att han kan hålla i en gitarr. Samma fenomen som med fräcka bilar...

Sen tror jag att det är vanligare att kvinnor ser igenom taffliga imponeringsförsök än tvärtom. Samma fenomen som med fräcka bilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstig tråd i ett konstigt ämne men det är kanske som med filmstjärnor, ju mer kända dom är ju snyggare är dem. Kvinnor som män! Tror det gäller för musikbranschen också för den delen... kändisskap o $ lockar.

Mjae. Vissa imponeras och lockas av det. Långt ifrån alla.. eller ens de flesta tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med mig var det annorlunda under senare, good ol' fåfänge-80-talet när jag var "lös" sångare. Ju snyggare jag kände mig, desto bättre trodde jag att jag sjöng...

Men den parallellen sög järnet.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Många av dom rösterna som kommit dom senaste åren är inga som ser så bra ut. Givetvis skulle dom säkerligen kunna vara statister om det kommer en ny sagan om ringen film och dom behöver folk till saurumans trupper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Mjae. Vissa imponeras och lockas av det. Långt ifrån alla.. eller ens de flesta tror jag.

Fler än du anar. Kändisskap, rikedom och makt lockar många kvinnor. Saken är den att de allra flesta inte vågar erkänna det öppet för att det inte anses passande i jantelagens Sverige. Sen att många bara är golddiggers är en annan sak. Grovt kriminella locka många kvinnor också men de är det uppenbart något fel på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är ju mänskliga, allihopa, har ju alla såna här tendenser, på olika sätt. Killar slåss och bröstar upp sig till ingen nytta, men tycker det blir obehagligt när känslor kommer "för nära". Tjejer har sina egenheter på olika sätt, och i långa loppet slipas allas våra vassa kanter av mot varandras, och vi lär oss alla att förstå andra, förlåta och ha visst överseende med varandras egenheter.

Att istället gå och reta upp sig på sånt här, är ju ännu dummare än det man retar sig på. Det är ju att ödsla tankar, hat-känslor och negativ energi på saker som ofrånkomligen ingår i livet som människa, och aldrig kommer att förändras - saker man själv är skyldig till med, på sitt egna sätt.

Vi är bara människor. Alla, är vi det.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...