Jump to content
Annons

Hur får Man "Fröken UR rösten" på sina house låtar?


BHR

Recommended Posts

typ som på introt av den här

Finns det nån plugg där man typ kan skriva in låt säga " Put your hands up" och genom det säger en röst det??

Jag kanske är dålig på att förklara men hoppas ni förstår vad jAG MENAR..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det där var inga bra exempel. Det där är ju vanliga personer som läst in sina "repliker" eller sin text rakt av. Jag får anta att du egentligen menade som

Om så är fallet så kan jag inte hjälpa dig men +1ar din trådstart för jag skulle också vilja få tag i en "speech function". OM du hittar en sån så kan du använda soundflower tex för att spela in det i Logic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var inga bra exempel. Det där är ju vanliga personer som läst in sina "repliker" eller sin text rakt av. Jag får anta att du egentligen menade som http://www.youtube.com/watch?v=gcejLp72iCE

Om så är fallet så kan jag inte hjälpa dig men +1ar din trådstart för jag skulle också vilja få tag i en "speech function". OM du hittar en sån så kan du använda soundflower tex för att spela in det i Logic!

Precis Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är helt klart "riktiga röster" - de där ljudspåren har alltså spelats in av en mänsklig röst för sig, och är inte framställda av någon dator, utan helt enkelt inspelade precis som när man spelar in t ex sång till en låt.

Man kan använda t ex Google translates röst (den som säger ord man översatt), och spela in ljudet med typ audio hijack, men den rösten låter ju mer som en dator.

Det kan hända att det finns någon plugg som den som du letar efter, men den rösten skulle inte alls låta lika dramatiskt som de i videorna, mer enfaldig och som just en datorröst.

Hoppas jag varit till någon hjälp och lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är helt klart "riktiga röster" - de där ljudspåren har alltså spelats in av en mänsklig röst för sig, och är inte framställda av någon dator, utan helt enkelt inspelade precis som när man spelar in t ex sång till en låt.

Man kan använda t ex Google translates röst (den som säger ord man översatt), och spela in ljudet med typ audio hijack, men den rösten låter ju mer som en dator.

Det kan hända att det finns någon plugg som den som du letar efter, men den rösten skulle inte alls låta lika dramatiskt som de i videorna, mer enfaldig och som just en datorröst.

Hoppas jag varit till någon hjälp och lycka till!

Okej om vi säger att det är en mänskligröst, vad har man satt för effekter ?

nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...