twista Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Allt som oftas är jag på jakt efter det perfekta ljudet, vilket för mej betyder: Mkt närvarande, tjockt, skarpt men ändå utan s-ljud. För att ge er en bättre bild av vad jag söker så ladda ner detta: http://www.fronda.se/download.asp?file_ID=...arvagnspipa.mp3 Det är snippets till Frondas nya skiva, hans ljud är så extremt bra! Man kan höra basen i rösten, samtidigt som det är skarpt och tjockt. Det jag spelar in med för tillfället är: Kompressor: DBX 166xl Preamp: Studio Projects VTB1 Mickrofon: Studio Project B1 Ända gången jag snuddade på det ljudet var när jag kämpade mej med massor av dämpning i rummet. Men det jag vill veta är om någon har lite tips på hur man ska skära i frekvenserna för att ha basig och skarpt samtidigt? och allt annat ni kommer på när ni hör snippetsen. Skrev kanske aningen flummit eftersom jag är mkt trött, men jag hoppas jag gjort mej förstådd iaf... Ha de bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Tycker mest att det låter dubbat, dubbat och dubbat 😠 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrli Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Vill bara säga att, fronda.. fett bra.. !! 😠 //AEM Link to comment Share on other sites More sharing options...
spydah Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 först o främst tycker jag frondas nya är totalt värdelös o under markoolios klass, ljudet är väl inte så förträffligt heller.. sen har jag för mig att dom har en ganska stor studio till sitt förfogande, du får väl maila han o fråga. annars får du ju eqa efter örat, ganska mkt diskant bör du ha iaf.. sen kan du ju svepa frekvenser för bästa de-essing eller helt enkelt ta nått preset i nån plugg som låter hyffsat. o komprimera hårt pilla o dona, men utan bra inspelning är de kört Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts