Jump to content
Annons

Om webbläsare på Studio forum


Recommended Posts

Från och med nu så tar vi officiellt bort stödet för Internet Explorer 7. Forumet fungerar bra med denna nu 8 år gamla webbläsare, men framöver kommer vi inte lägga resurser på att IE7 fungerar problemfritt. Flera av de största sajterna har redan tagit detta beslut, som Facebook och Google. Detta beslut är på Studio forum mest formalia, då det endast är 1,7 procent av besökarna som använder Internet Explorer 7.

Sett till hur det vanligtvis ser ut i världen runt omkring Studio forum, så är Internet Explorer totalt sett, med liten marginal, fortfarande den vanligaste webbläsaren. Så ser det inte ut här. Hos oss är de fyra största nästan jämnstora med cirka en fjärdedel var. Men för första gången har faktiskt Safari gått om samtliga och är nu den största.

Safari: 25,01 procent

Internet Explorer: 24,5 procent

Firefox: 23,57 procent

Chrome: 22,38 procent

Tittar man på vilken ensam version av webbläsare som är störst, så är det Chrome version 17.0.963.56.

Sett till operativsystem så ser det ut som följer:

Windows + Windows Phone: 62,15 procent

Mac OS X + IOS: 34,12

IOS har 10,16 procent medan Android har 2,73 procent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Heh... Tänk att Chrome har kommit upp sig så... Jag bytte till Chrome från Firefox för kanske ett år sedan, på grund av den senares "tröghet", men har hela tiden trott att jag tillhörde en förhållandevis försvinnande liten användargrupp.

Tycker dock det är lite småstörigt att Chrome uttryckligen vägrar implementera "search as you type"-funktion. (Jo, jag vet att det finns "extensions"... Men, nä!)

Fast det hör förstås inte hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Safari?! Den visste jag inte ens fanns. Jag har börjat lessna lite på Chrome, kanske dags att byta?

Safari fungerar bara bra under OSX skulle jag säga, windows-versionen var väldigt buggig sist jag testa. Gillar dock Safari när man kör mac, enkel och ren. På windowsburkar kör jag Chrome.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dock det är lite småstörigt att Chrome uttryckligen vägrar implementera "search as you type"-funktion. (Jo, jag vet att det finns "extensions"... Men, nä!)

Vad menar du? Jag trodde att Chromes funktion som gör den så snabb är att den kommer ihåg vilka sidor man har varit och känner igen adressen. Vilket den på så sätt kan ladda sidan innan man har skrivit in hela URLen:

(sorry för min kassa formulering 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du? Jag trodde att Chromes funktion som gör den så snabb är att den kommer ihåg vilka sidor man har varit och känner igen adressen. Vilket den på så sätt kan ladda sidan innan man har skrivit in hela URLen:

Jag syftade på sökfunktion där söktextfältet öppnas/aktiveras så fort du trycker ned en tangent. Inte "auto-complete" av t.ex. adressfältet eller inloggningsfält etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrome all the way. Eftersom jag har både Os X , Linux och Win på mina burkar så är det bara Chrome som fixar att synka snyggt mellan datorerna. Älskar den funktionen! 🙂

Och Nilsson.. Som tidigare sagts Safari är mest på Machintosh! men det är i grunden samma webmotor i Safari som Chrome så du behöver int testa Safari då dessutom Windows versionen suger ap-b**le =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...