matsumoto Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Ja. frågan är alltså hur man grundinställer en Juno 106´a:) jag har kollat i manualen men hittade ingenting där, så om någon har erfarenhet av detta så får ni gärna dela med er av det:) mvh / mats
Lindeberg Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 (edited) Vad menar du med "grundinställer"? 🙂 Juno-106:an är ju ganska basic i upplägget, du kan läsa om nästan vilken analogsynt som helst och överföra principerna på junon om du vill förstå hur det hänger ihop. Edit: Eller vill du få tillbaka fabrikspresets, är det så du menar? Edited February 27, 2005 by Dumb Dan
Neko Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 (edited) Det gör du väl med TAPE ingånarna. (Fabriks presets dvs) Plugga in Tape load i datorns högtalare och följ instruktionerna på den här sidan Juno connection EDIT förtydligande Edited February 27, 2005 by Neko
kirre777 Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Ja. frågan är alltså hur man grundinställer en Juno 106´a:) jag har kollat i manualen men hittade ingenting där, så om någon har erfarenhet av detta så får ni gärna dela med er av det:) mvh / mats Antar att du vill ladda in fabriksinställningarna, eller "factory presets" som det heter på utrikiska. Gå till den här sidan: http://www.soundofmusic.se/synth/juno106/juno106.htm Har inte testat själv men ska snart lämna in junon för batteribyte så då får jag väl fixa till det här 😕 . //Christian
matsumoto Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 Precis ja. ladda in fabriksinställningarna:) lite svårformulerat det där:) jag ska kolla den där sidan! tack tack:)
Recommended Posts