Jump to content
Annons

Har en Bjarton BJ12 jag vill bli av med...


Jacques

Recommended Posts

Ny på sidan - så jag har noll koll om detta är rätt forum för grejor man vill sälja - om inte kan väl admin styra mig rätt?

Jag har en Gitarr Bj12, alltså 12 strängad Bjarton, i "mint condition" som jag gärna vill ha hjälp med att om inte sälja, så åtminstone värdera... Den ligger i hård låda med bärhantag, och har väl åtminstone 20 år på nacken, men är spelad på max 10 gånger. Jag fick den i inbyte i en musikaffär, när jag bytte in min Hammond-orgel, och trodde jag gjorde något bra när jag gav den till min hustru i gåva. Dock spelade hon då professionellt klassisk gitarr på en 6 strängare som hon vägrar göra sig av med av sentimentala skäl - men den här skapelsen har aldrig rönt några hurra-rop från henne, - då den ju egentligen är ett komp-instrument. Nu spelar hon pga sjukdom (reumatism) inte alls, men vill inte göra sig av med sin 6:a, - men har ingen nytta alls av tolvsträngaren. Och den står bara här och samlar damm -vilket är tråkigt. - Vad tror ni som proffs den kan vara värd, och hur kan man på ett säkert sätt sälja den? Blocket har jag inget förtroende för, då man lätt blir blåst... Och då hustrun liksom är i den bransch som tar hand om och redar ut de som köpt på Blocket saker där man kan ana sig till att grejorna nog kanske inte kommit dit lagligt, resp i svårare fall de som blivit lurade där då de inte fått betalt (hon är domare på tingsrätt), vill jag att det ska gå ordentligt till.

Har någon något tips/ någon hjälp att ge? Musikaffären där jag bor är fullproppad med grejor, så just nu är han inte så intresserad av att köpa in den...Tacksam för all hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Kul klipp från Macken! Det är ju åter aktuellt iom SVT sänder alla delar igen! (Tack Play för användarvänligheten!!!)

Nu kanske du har sålt gitarren, men din negativa syn på Blocket är inte så representativ för forumet som sådant. Din fru har stor erfarenhet av avareterna... Respekt! Men med din logik skulle avarter vara normen...

Hur som helst, det går ju X antal schyssta affärer som det inte rapporteras om på varje ful-affär som det rapporteras om. Det är en ansenligt hög siffra, typ 200.000...(???)

Du skriver i din annons, "Betalas kontant på plats." Ärligt talat, jag har svårt att se problemet...!!

[redigera]

Förresten, du kan sälja på Thomann! Dom har en avdelning för småannonser. Kolla det!

Redigerat av krabban
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...