Jump to content
Annons

ipad som midikontroller


joarj

Recommended Posts

tänkte införskaffa mig en ipad, just för att använda som midikontroller. tycker det verkar ha kommit rätt så mycket skoj appar den senaste tiden. har redan en iphone men den känns en aning för liten för det ändamålet!

en app som verkar extra intressant är touch osc. är det nån som har testat detta? går ju att modifiera och få att funka på alla möjliga daws.

några som har suttit å pillat med detta just för reason är Retouch. ser ju himla nice ut! men tror ni att det funkar i praktiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder touchosc och jag måste säga att den ör riktigt grym. Jag använder den till logic och det funkar verkligen skitbra. Har testat en del andra lösningar men inget som ens kommer i närheten. En av anledningarna till att kag köpte ipad var just för touchosc

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju självklart inte samma känsla som att ratta hårdvara. Det jag gillar är att den är trådlös och att jag kan sitta med den i knät o skruva ljud i lugn o ro. Eller skruva ljud när jag sitter o kollar på tv om det känns bättre. Bästa appköpet änsålänge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...