Jump to content
Annons

FL Studio 10 klipper av min inspelning med MIDI-Keyboard


MLT

Recommended Posts

Hej,

När jag ska spela in med min MIDI-keyboard i fl studio (10) så kan man säga att själva inspelningen blir klippt. Om jag t.ex. spelar ett ackord en takt och sedan byter till ett nytt ackord så kommer bara ett "pip" från det första ackordet och sen är det tyst så länge som jag spelade det. Sen när jag bytt ackord så är det samma sak där, när jag först tryckte ner tangenterna så blir det som ett "pip" i piano rollen i FL. Det som jag skiver "pip" om är alltså en super kort not i piano rollen.

Jag är ledsen för den dåliga beskrivningen, men det är svårt att förklara på ett bra sätt så man förstår.

Jag undrar om någon har en lösning? Eller, om någon har haft liknande problem, och lyckats lösa det?

PS. Mina MIDI inställningar i FL är korrekta.. tror jag. Jag får ljud när jag spelar på keyboarden, och det klipps inte av så länge jag inte recordar det jag spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons

Hej,

När jag ska spela in med min MIDI-keyboard i fl studio (10) så kan man säga att själva inspelningen blir klippt. Om jag t.ex. spelar ett ackord en takt och sedan byter till ett nytt ackord så kommer bara ett "pip" från det första ackordet och sen är det tyst så länge som jag spelade det. Sen när jag bytt ackord så är det samma sak där, när jag först tryckte ner tangenterna så blir det som ett "pip" i piano rollen i FL. Det som jag skiver "pip" om är alltså en super kort not i piano rollen.

Jag är ledsen för den dåliga beskrivningen, men det är svårt att förklara på ett bra sätt så man förstår.

Jag undrar om någon har en lösning? Eller, om någon har haft liknande problem, och lyckats lösa det?

PS. Mina MIDI inställningar i FL är korrekta.. tror jag. Jag får ljud när jag spelar på keyboarden, och det klipps inte av så länge jag inte recordar det jag spelar.

Jag var med om det där i början, det har dock löst sig nu. Skicka VST-synthen till en ledig kanal, välj en output, tryck på REC och börja spela!

Kan skicka utförligare beskrivning om du vill! Vet att det var ett tag sen du skrev tråden men bättre sent än aldrig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg gärna upp en skärmdump av pianorullen. Jag misstänker att det finns dubletter av varje ton i sequencern så att den ena tonen stoppar den andra istället för att tonen hålls ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...