Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhetsroboten

Ableton-avhoppare gör nytt musikprogram

Recommended Posts

3707224052.jpg

Vi får en spännande start på mjukvaruåret 2012. Bitwig Studio är ett helt nytt inspelningsprogram för både studio- och livebruk, skapat av ett gäng avhoppare från Ableton.

Läs mer

Annons

Jag har stora förhoppningar. :)

Av det lilla jag läst och sett av programmet så vågar jag tro att det har det som jag alltid saknat med Ableton Live.

Bara multi-monitor supporten gör det hela betydligt mer intressant och jag tycker faktiskt att det ser snyggare ut än Live. :)

Beroende på priset så vågar jag hoppas på ett bra komplement till Cubase.

Är det bara jag som tycker att Ableton har ett fruktansvärt tråkigt utseende? Ett sånt kraftpaket till program borde väl kunna satsa lite mer på designen. Men det är väl enkelheten som gör det till deras grej antar jag.

Bitwig ser också rätt tråkigt ut.. Som Ableton fast lite fler färger.. Ser ju faktiskt ut att vara nästan samma program!

Äntligen... Ha det tänkt bita i sura äpplet Ableton live men just sånna petitesser som avsaknad av multiscreen och 64 bitar har fått mig att dröja... Ok hoppas bara inte det är framkastat med en massa buggar nu då?

jo du har en poäng! jag tror att utvecklare är rädda för att göra för mkt plojj av sina program, det ska va så där stelt och seriöst.

Reason däremot älskar jag utseendet på! Det ska va mkt rattar å reglage av olika sorter och fejkade fläktar på baksidan av racket! dom har vågat!

Jag har stora förhoppningar. :)

Av det lilla jag läst och sett av programmet så vågar jag tro att det har det som jag alltid saknat med Ableton Live.

Bara multi-monitor supporten gör det hela betydligt mer intressant och jag tycker faktiskt att det ser snyggare ut än Live. :)

Beroende på priset så vågar jag hoppas på ett bra komplement till Cubase.

Vad är det du har saknat?

Ser ut som en total ableton kopia detta...undrar vad som kommer skilja dom åt....Bättre cpu prestanda vore väl t.e.x för mig viktigt... det är ju abletons svaga punkt..är jävligt dåligt optimerad den är för vsts och multi threading..

Vad är det du har saknat?

Multi-monitor support vilket skulle göra arbetet mer överskådligt.

Har alltid fått vredesubrott när jag suttit med Live. Smått, pilligt och EXTREMT FUL DESIGN. Min åsikt givetvis.

Nånting med Bitwigs design och upplägg gör mig nyfiken. Time will tell.

Guest martincarlson

Håller med tidigare talare angående Abletons tråkiga utseende. Trodde bara att det var jag som brydde mig om det estetiska. Kan ibland välja bort ganska bra mjukvara pga att det ser ut som någon spytt på skärmen. T.ex Audacity. Säkert fullt dugligt, men kommer aldrig använda det. Det är för fult. Punkt.

När man arbetar i Ableton får man känslan av att man sitter och försöker vara kreativ i Excel. Funkar inte. Bitwig verkar ha läst mina tankar. Kommer garanterat spana in detta. Ser inspirerande ut.

När man arbetar i Ableton får man känslan av att man sitter och försöker vara kreativ i Excel.

Haha, kunde inte sagt det bättre själv!

Jag är ändå positiv till Bitwig. Man är väldigt låst i Live, jag vill ha en mer öppen layout, och gärna multimonitor. Det vore skönt bara att kunna lyfta ut mixern och lägga den på en egen skärm.