Jump to content
Annons

Aktiva ämnen


mietek

Recommended Posts

Tycker det är lite tråkigt att när ett ämne försvinner från förstasidan är det förlorat för alltid om man inte sitter och gräver genom kategorierna.

Hade det inte varit schysst att bara lägga till en "visa mer.." eller liknande så att man kan browsa bland alla trådar i kronologisk ordning.

har för mig att det var lite på detta sättet tidigare, klart att det är snyggt att det inte ska vara plottrigt på förstasidan men som sagt, allt som krävs är en liten länk längst ner för att uttöka vyn.

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Många forum har en lista på nya inlägg per tråd sedan man senast loggade in. skulle varit bra här också!

Om du går in på mitt innehåll i din profil, så ser du där dom senaste trådarna du skrivit i eller om du tryckt gilla på något inlägg ,och du ser även om det kommit nya inlägg itråden. Eller så bara prenumerar du på ämnen du tycker är intressanta. Och då får du ett email vid varje nytt postat inlägg i tråden

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är lite tråkigt att när ett ämne försvinner från förstasidan är det förlorat för alltid om man inte sitter och gräver genom kategorierna.

Hade det inte varit schysst att bara lägga till en "visa mer.." eller liknande så att man kan browsa bland alla trådar i kronologisk ordning.

har för mig att det var lite på detta sättet tidigare, klart att det är snyggt att det inte ska vara plottrigt på förstasidan men som sagt, allt som krävs är en liten länk längst ner för att uttöka vyn.

Det finns ju i och för sig Visa nytt innehåll uppe till höger, men det är kanske inte en sån du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju i och för sig Visa nytt innehåll uppe till höger, men det är kanske inte en sån du menar?

Nä, dessutom får jag "Ledsen, inget nytt innehåll hittades".

Det jag efterfrågar är inget ovanligt i forum, det var på detta sätt tidigare vill jag minnas, men att man då visade maximalt antal nya trådar på förstasidan och man kunde sedan jobba sig bakåt via sida 2,3,4,5..osvosv.

"innehåll jag inte läst" är iofs istort sätt samma sak. Fast om man får lov att vara petig kan jag tycka att det är smidigare att ha det som en förlängning på vyn på förstasidan, istället för att det som nu snoppas av vid 15 poster eller vad det är.

Dessutom vill man ju se ÄVEN det man har läst, sålänge det visas i kronologisk ordning.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, dessutom får jag "Ledsen, inget nytt innehåll hittades".

Du får nog klicka på rubriken Avdelningar till vänster.

Det jag efterfrågar är inget ovanligt i forum, det var på detta sätt tidigare vill jag minnas, men att man då visade maximalt antal nya trådar på förstasidan och man kunde sedan jobba sig bakåt via sida 2,3,4,5..osvosv.

Håller med, detta är bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lever hela mitt forumliv i "Visa nytt innehåll". Ofta blir det som resultat att "inget nytt innehåll hittades", men då klickar man en gång till så dyker allt upp. 🙂 Skitbra funktion - fast det borde fixas så att man alltid får upp de aktuella trådarna på första klicket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lever hela mitt forumliv i "Visa nytt innehåll". Ofta blir det som resultat att "inget nytt innehåll hittades", men då klickar man en gång till så dyker allt upp.

Jag fick tidigare uppfattningen att du inte hade det här problemet. Om det stämmer, när uppstod problemet för dig? Går det att koppla till uppgradering av webbläsare eller dylikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har nog kommit lite sporadiskt, men oftare på senare tid har jag en känsla av. Andra gången jag klickar så kommer det däremot alltid upp som det ska.

Har inte gjort några förändringar i min ände, utan det måste hänga på forumets funktionalitet... Kanske beror det på att databasen behöver lite tid på sig om många är inloggade eller något sådant...?

Så länge det inte är ett större problem än att klicka en gång till, så är det förstås inte så farligt, men det hade varit trevligt om det gick att åtgärda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade att klicka runt lite för att se vad som händer.

Det har nog inte med databasen att göra, utan är någon sorts bugg i forumet.

Om man går till forum.studio.se och sedan klickar på "Visa nytt innehåll", så är det klockrent att man måste klicka en gång till innan det funkar.

Om man däremot är inne i en tråd och klickar på länken, så funkar det som det ska.

Orsaken till att jag har upplevt att det har ökat är nog att jag har fått många PM - och för att komma tillbaks till forumet därifrån, så måste man ju då klicka på Studioforum-fliken och sedan "Visa nytt innehåll" - och då kommer felet varje gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mitt innehåll" är kalas på sitt sätt, tog ett tag innan gearslutz skaffade samma funktion, detta styrde de först nu i dagarna. Men det är ju som sagt bara för sitt eget innehåll.

"Visa nytt innehåll" är lite halvtråkig, då man gärna även vill se trådar man läst där.

Tråkigast är att man lätt missar nya trådar för att ingen svarar i dom tillräckligt snabbt.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Visa nytt innehåll är inte alls bara för egna trådar (om man inte väljer det under "Annat".

Själv har jag det inställt på "Avdelningar" och "24 timmar" - och ingenting under "Annat", eftersom jag är inne och härjar varje dag och vill se alla avdelningars nya inlägg - men annars finns ju val för en vecka bakåt eller annat, om man behöver hitta äldre trådar eller trådar man deltar i etc...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Visa nytt innehåll är inte alls bara för egna trådar (om man inte väljer det under "Annat".

Själv har jag det inställt på "Avdelningar" och "24 timmar" - och ingenting under "Annat", eftersom jag är inne och härjar varje dag och vill se alla avdelningars nya inlägg - men annars finns ju val för en vecka bakåt eller annat, om man behöver hitta äldre trådar eller trådar man deltar i etc...

Nej, "mitt innehåll" pratade jag om.

Nackdelen med "visa nytt innehåll" är att det INTE visar trådar du läst.

Jag tycker det vore trevligt att kunna se alla trådar i kronologisk ordning, inte bara de du deltagit i eller de olästa du inte läst eller deltagit i.

För att slippa fler missförstånd, för att som det är nu uppnå det jag efterfrågar får man.

1. Gå in i "visa nytt innehåll" för att kunna läsa trådar i kronologisk ordning.

2. Gå in på "mitt innehåll" för att se trådar du deltagit i men som någon kanske inte svarat i än, eftersom de inte visas under "visa nytt innehåll".

Och fram och tillbaka på det sättet.

Vyn på första sidan är perfekt, förutom det undantag att det bara visar ett visst antal trådar. I kombination med "mitt innehåll då" för att ha extra koll på trådar man deltagit i.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast som jag tror du nämnde tidigare Claes, så verkar en "workaround" vara att

1. Gå till förstasidan via loggan

2. "Visa nytt innehåll", så att den först landar på "sidor" och säger att det inte finns något nytt innehåll.

3. Trycka på "avdelningar"

DÅ är det på det sättet jag snackar om, allt är i ordning OCH trådar du deltagit i visas.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast som jag tror du nämnde tidigare Claes, så verkar en "workaround" vara att

1. Gå till förstasidan via loggan

2. "Visa nytt innehåll", så att den först landar på "sidor" och säger att det inte finns något nytt innehåll.

3. Trycka på "avdelningar"

DÅ är det på det sättet jag snackar om, allt är i ordning OCH trådar du deltagit i visas.

Lite småkrångligt, bättre förut!
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte tänkt på det tidigare eftersom jag har blivit så van vid att klicka två gånger, men nu ser jag ju att första gången man klickar på "Visa nytt innehåll", så kommer rutan till vänster upp med valen "Sidor", "Artiklar" och "24 timmar" markerade.

Klickar man då en gång till på "Visa nytt innehåll", som jag brukar göra, så blir det rätt vy som kommer upp.

Korkat. Man borde förstås komma till de val som man har gjort själv, redan vid första klicket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte tänkt på det tidigare eftersom jag har blivit så van vid att klicka två gånger, men nu ser jag ju att första gången man klickar på "Visa nytt innehåll", så kommer rutan till vänster upp med valen "Sidor", "Artiklar" och "24 timmar" markerade.

Klickar man då en gång till på "Visa nytt innehåll", som jag brukar göra, så blir det rätt vy som kommer upp.

Korkat. Man borde förstås komma till de val som man har gjort själv, redan vid första klicket...

Vilket jag tagit upp tidigare. Lite lustigt att du inte reflekterade över ditt dubbelklickande redan då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket jag tagit upp tidigare. Lite lustigt att du inte reflekterade över ditt dubbelklickande redan då.

Jag fattade nog inte riktigt hur du menade då, eftersom jag har "Visa nytt innehåll" sparad som genväg och alltså aldrig går in på forumet via startsidan. Det gör att jag normalt bara ser felet de gånger jag har läst PM och ska trassla mig tillbaks till forumet...

Där kan jag passa på att påpeka en annan sak som är lite dum. Om man klickar på "Visa nytt innehåll" när man har läst PM, så kommer man till en lista på senaste registrerade nya medlemmar. Hur intressant är det? Jag hade föredragit att man hade en länk till formet där istället, så att man hamnar på den vanliga "Visa nytt innehåll"-platsen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Där kan jag passa på att påpeka en annan sak som är lite dum. Om man klickar på "Visa nytt innehåll" när man har läst PM, så kommer man till en lista på senaste registrerade nya medlemmar. Hur intressant är det? Jag hade föredragit att man hade en länk till formet där istället, så att man hamnar på den vanliga "Visa nytt innehåll"-platsen...

Håller med. Gissar att funktionen default är inställd på att visa innehåll i aktuell kategori. Och att PM tillhör kategorin medlemmar. Men som du skriver borde det vara enkelt att anpassa till forumets behov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...