Jump to content
Annons

Musikhjälpen 2011


D Vibe

Recommended Posts

Just nu tuggar Musikhjälpen på SR P3 och SVT2, med programledarna Kodjo Akolor, Gina Dirawi och Jason Diakité (Timbuktu).

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?ProgramId=3946

Följer ni det och ska ni skänka några pengar? Isåfall skriv gärna här vad ni önskar m.m. 🙂

Ska önska låt imorgon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyvärr är det ingen garanti att man får sin låt spelad, eftersom de får in betydligt fler önskningar än de har möjlighet att spela låtar i programmet. Summan man betalar för önskningen får man som se som ren välgörenhet utan att förvänta sig något i gengäld.

Riktigt kul program att lyssna på, dock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte önskat än. har inte bestämt mig för vilken än 🙂

Förra året fick jag faktiskt önska en låt live via telefon (eller ja, man skickar ju ett sms, sen om man har tur så ringer de upp en). Då önskade jag såklart Enjoy the Silence med Depeche Mode 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick och grunnade ganska länge på vad jag skulle önska, men som av en händelse drog min snart treåriga son fram en singel med de gamla spacesyntharna S.P.O.C.K; Strange Dimensions. Så jag Blev lite nostalgisk och önskade spår nummer två från den skivan, nämligen Beam Me Up 🙂 .. vet inte om den spelats. troligen inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det pengarna som räknas, låten är ju bara en bonus 🙂

Off topic:

Varför skriver så många här på forumet åäö med stora bokstäver? är det något jag missat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte önskat än. har inte bestämt mig för vilken än 🙂

Förra året fick jag faktiskt önska en låt live via telefon (eller ja, man skickar ju ett sms, sen om man har tur så ringer de upp en). Då önskade jag såklart Enjoy the Silence med Depeche Mode 🙂

Jag var inne på att önska Enjoy The Silence i år. Kan även bli nån annan men risken är stor att det blir nån DM-låt, hur som helst 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på att önska Enjoy The Silence i år. Kan även bli nån annan men risken är stor att det blir nån DM-låt, hur som helst 🙂

Härligt! Nu spelade de Somebody med dM! Rysningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag gick och grunnade ganska länge på vad jag skulle önska, men som av en händelse drog min snart treåriga son fram en singel med de gamla spacesyntharna S.P.O.C.K; Strange Dimensions. Så jag Blev lite nostalgisk och önskade spår nummer två från den skivan, nämligen Beam Me Up 🙂 .. vet inte om den spelats. troligen inte..

Ska du inte ner till Malmö i helgen och kolla på SPOCK live då på Electric Xmas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du inte ner till Malmö i helgen och kolla på SPOCK live då på Electric Xmas?

Oj, visste inte att de ska spela 🙂. Men, nej det ska jag inte. Lite svårt att bara bege sig när man har småbarn 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Nej det är klart.... vi missar också det, biljetterna tog slut när vi äntligen hade fixat hundvakt.

Annars så spelar även code 64, Hocico, Necro facility och Tyske ludder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! Nu spelade de Somebody med dM! Rysningar!

Om jag gifter mig nån gång så ska Somebody spelas, det har jag bestämt sen många år tillbaks :-)

Lite OT, men har du hört/sett klippet från Albert Hall när Alan Wilder gör den tillsammans med Martin för första gången sen 1994? Snacka om rysningar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är klart.... vi missar också det, biljetterna tog slut när vi äntligen hade fixat hundvakt.

Annars så spelar även code 64, Hocico, Necro facility och Tyske ludder.

Aha! 🙂

Code 64 och Hocico har jag hört (talas om) förut, men inte de andra två.

Var längesen jag var på ett renodlat syntharrangemang 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag gifter mig nån gång så ska Somebody spelas, det har jag bestämt sen många år tillbaks :-)

Lite OT, men har du hört/sett klippet från Albert Hall när Alan Wilder gör den tillsammans med Martin för första gången sen 1994? Snacka om rysningar 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=u_9EK6BK9ws&list=FL5Vfls0bT_WWPpJUG_BEPYw&index=24&feature=plpp_video

När min brorsa gifte sig så gjorde jag en musikbakgrund till Somebody och så sjöng en kompis till dem den låten 🙂 ..

Jepp! Har sett det klippet. Magiskt 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant att musikers signerade prylar kan säljas för höga priser! Iofs är det ju för en god sak, men frågan är om inte folk hade betalat så mycket i andra sammanhang också?

Lalehs akustiska gitarr som hon målat på gick för 17800 spänn t.ex. 🙂

http://www.tradera.com/lalehs-gitarrkonst-auktion_280404_145217343

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...