joachime Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Beror på vilken typ av dragspel, hur personen använder det och vilken typ av ljudbild det ska passa in i. Men om det ska närmickas, och båda registrena används (melodi och bas) så är det praktiskt med en mick på varje sida.
Påsen Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 (edited) Jag slängde upp en ADK SC1 när vi skulle spela in ett dragspel. Jag tänkte väl " var kommer ljudet ifrån.... okej då sätter jag den här!". Det funkade, lät riktigt bra faktiskt! 🙂 EDIT: Spelade bara på de ljusa tonerna på ett rysktknappdragspel. Edited February 25, 2005 by Påsen
VacUm Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Som rutinerad dragspelsmickare (3 utgivna plattor bakom mig) kan jag rekommendera 4 mikrofoner. Så körde iaf jag och det funkade fint. 2 st SM57 ganska nära ljudhålen och sen 2 st bra stormembranare nån meter ifrån.
saverman Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 Närmickade SM57:or hade jag oxå rekomenderat. Däremot får du nog prova dig fram med de andra.
moberg2236 Posted March 7, 2005 Author Posted March 7, 2005 Närmickade SM57:or hade jag oxå rekomenderat. Däremot får du nog prova dig fram med de andra. dessa sm 57:or dyker ju upp jämt.. vad är spev. med dem. har dom någon särskild karaktäristik elleR?
Recommended Posts