Jump to content
Annons

Fyra snabba frågor om gitarrer


Kerstin

  

61 röster

  1. 1. Vilka gitarrmärken känner du till eller har hört talas om?

    • Takamine
      40
    • Squier
      54
    • Charvel
      39
    • Fender
      60
    • Gibson
      59
    • Epiphone
      57
    • Ibanez
      59
    • Jackson
      51
    • Taylor
      49
    • Guild
      35
    • Ovation
      39
    • ESP
      53
    • Annat märke
      43
  2. 2. Om du skulle köpa en gitarr i dag, vilket märke skulle du välja i första hand?

    • Takamine
      1
    • Squier
      2
    • Charvel
      1
    • Fender
      9
    • Gibson
      16
    • Epiphone
      2
    • Ibanez
      4
    • Jackson
      1
    • Taylor
      7
    • Guild
      0
    • Ovation
      0
    • ESP
      7
    • Annat märke
      11
  3. 3. Vilket märke skulle du välja i andra hand?

    • Takamine
      0
    • Squier
      0
    • Charvel
      0
    • Fender
      13
    • Gibson
      16
    • Epiphone
      3
    • Ibanez
      6
    • Jackson
      3
    • Taylor
      0
    • Guild
      0
    • Ovation
      3
    • ESP
      7
    • Annat märke
      10
  4. 4. Vilket av följanden påstående tycker du bäst beskriver Fender?

    • äventyrlig
      1
    • snäll
      7
    • arrogant
      0
    • vänlig
      1
    • rolig
      0
    • rebell
      3
    • modig
      0
    • generös
      0
    • omtänksam
      0
    • kreativ
      5
    • idealistisk
      4
    • trovärdig
      11
    • åtråvärd
      3
    • kontrollerad
      9
    • annorlunda
      1
    • Vet ej/ingen åsikt
      16


Recommended Posts

Annons

Jag saknar Music Man, PRS, Schecter, Gretsch och Suhr. Men man kanske ska specificera vad man menar med "annat märke" när man svarar?

Link to comment
Dela på andra sajter

liksom Yamaha, Höfner + ett tusental till...

Det var väl mer för att jag övervägt att svara något av alternativen jag skrev. Men ett tusental, det låter mycket 😉

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kerstin på fender. Inget ont om enkäter i sig, men som man frågar får man svar.

Fråga 1-3 är det väl inte mycket att säga om, förutom att det förstås måste begränsas på något sätt. är gitarrmärkena du listar "de tolv mest sålda märkena"? Eller har du valt just dem av någon annan anledning?

På fråga 4 saknar jag varje form av negativa adjektiv. Om någon verkligen har valt bort fender för att man tycker att det är en dålig/ful/barnslig/överskattad/svårspelad/snuskig/osexig/dum/missljudande/etc gitarr, så tycker jag sådana alternativ skall finnas med. Hitta motsatsen till "åtråvärd" så kommer du nära. Annars får du ett falskt/styrt utfall av din undersökning. Alternativet "vet ej/ingen åsikt" funkar förstås inte i ett sådant fall, ty man har ju en åsikt.

Själv har jag inget emot Fender, tvärtom. Men nu var det frågeställningen jag kommenterade.

tjong

Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag saknar ordet gubbig på fender. 😛 Nu kommer snart Nilsson och säger att en fender och en fuzz är det bästa och att det går spela allt med det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hej Kerstin på fender.

Ja såg nu att det var hennes(?)första inlägg och bara positiva saker om fender, då är det inte svårt att inse det handlar om smygreklam. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

För mig är en gitarr en gitarr. Varken mer eller mindre.. känns bara konstigt att sätta massa löjliga mänskliga attribut på ett instrument.

Personligen tycker jag märkesval av gitarr-diskussioner är lika intressant som en debatt vid asfaltsläggning om vilket fabrikat på oljan man ska använda och varifrån gruset ska brytas.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Personligen tycker jag märkesval av gitarr-diskussioner är lika intressant som en debatt vid asfaltsläggning om vilket fabrikat på oljan man ska använda och varifrån gruset ska brytas.

Nä det är så mycket coolare diskutera samplingar. Häftiga snubbar håller sig till syntar och samplingar. :rolleyes:

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är så mycket coolare diskutera samplingar. Häftiga snubbar håller sig till syntar och samplingar. :rolleyes:

Nu är jag ungefär lika häftig som Göran Persson, så jag faller inte inom ramen av din fördom.. vilke iofs är lite av poängen. Jag diskuterar inte instrument och musik utifrån image och cred.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Nä det är så mycket coolare diskutera samplingar. Häftiga snubbar håller sig till syntar och samplingar. :rolleyes:

Precis så är det......

Dessutom så är det ju ESP man ska ha, det vet ju alla..... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade idag köpt en lika dan gitarr som jag redan har (PRS Custom 24). Fast med den skulle jag ha traditionell stämning då jag har drop C på den jag har nu och en annan färg bara för att 🙂 Eller en Gretsch Les Paul.

EDIT: Eller en PRS P22 också för live skulle inte sitta helt fel.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Fender är sämsta skiten. Och fulast ljud och fulast.

Stämmer bra det. 😛

Har du TV4 på nu din fuling?

Nä faktiskt inte. Vad nu det har med saken att göra? 😲 Men ska inte gamla gubbar sova redan vid den här tiden? ☺️ Och förresten DAW är överlägsen det skruttiga som du kör med för den delen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...