Jump to content
Annons

Vänligen kritisera min bitpop/electronia(?)-låt!


Sjöstrand

Recommended Posts

Hej! Jag har äntligen tagit det stora klivet från FL Studio till Reason och har nu gjort mitt första riktiga alster.

Det är bitpop, eller något, tror jag..

Åter till ämnet - Vänligen ge mig konstruktiv kritik på både mix och själva låten så jag vad som behöver åtgärdas inför framtida produktioner.

Tack på förhand! 🙂

Låten:

http://soundcloud.co...ut-haunter-demo

Redigerat av Sjöstrand
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag bara lyssnat med mina portapro-lurar, så du får ta det med en nypa salt ...

Jag tycker det är en bra grundidé till ett komp. En bra början!

Det känns mer som ett komp än en färdig låt. Något intressant "på topp" måste till. Om det inte är sång så åtminstone nån form av melodi eller ljud som skapar intresse för lyssnaren, nån form av skeende som för låten framåt.

I början, när trummorna kommer igång, så är det antydan till en slinga i bakgrunden. Men det är rätt mycket reverb på den, så den försvinner nästan helt. Kanske skulle ha den torrare och lyfta fram den mer? Ge plats för den i mixen!

Hur har du eq:at de olika spåren? Har du skurit bas på de spår som inte har någon basfunktion?

Jag gissar att du inte gjort det, skulle nog göra arret bli tydligare. Skulle också ge utrymme för slingan i början.

Det var några snabba kommentarer efter en (1) genomlyssning i halvtaskiga lurar.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...