Jump to content
Annons

Får ej igång mitt kära projekt.


mrpimmy

Recommended Posts

Har inte haft cubase igång på någon månad och nu när jag startade ett av mina projekt så blir det något felmeddelande om minnet. Har inte haft något sådant problem på några år.

Xp. 3 gb spärren är fixad och jag har en växlingsfil på 2 gb. Så det är ju inget som ska krångla egentligen, det haaaaar ju funkat så bra.

Men så fort jag laddar minne så att det blir mer än ca 1.7 på allokerat minne så slår cubase bort, oberoende av vilken plugg jag laddar mer med.

Hoppas någon har något tipps. Jag kör 2 operativsystem och har ett till bara musik.

Det kan väl inte vara ett tecken från ovan att jag ska byta till win 7 😮 ? För det blir ju så jobbigt och krångligt och tar sådan tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och hå. Har inte fått rätsida på detta. Däremot så kom jag på att jag installerade ju ett program för att göra det enklare med flera operativsystem, Easy BCD, och det kan vara där något har hänt. Det ändrar ju i boot filen, och jag tänker att det skulle kunna ha ändrat 3 gb spärren. Men när jag tittade så såg ju allt bra ut?

Jaja, jag Sökte ett tag men nu har jag tagit det som ett tecken på att byta till Win 7 istället. Och efter hur många timmar som helst med installerande av alla miljontals pluggar, registrering, gratispluggar och hit och dit så är jag igång igen. Absolut inget problem med minnet nu, och allt flyter ju på bättre än i Xp, hade jag vetat det så hade jag ändrat för länge sedan.

Så nu skulle ni bara kunna gratulera mig för att jag fick arslet ur vagnen och bytte till Win 7

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...