Jump to content
Annons

RobiinS

Recommended Posts

Hej! Jag har stött på något väldigt mysko ljudfel. Jag kör ett Tapco Blend 6 mixerbord kopplat till min dator med ett Audiophile 24/96 ljudkort. När man spelar in blir det ett väldigt, väldigt lågt kontaktljud, ni vet det här brummande ljudet när en kabel är glapp eller något.

Det är inte så störande, men om jag drar ut båda kablarna som går från mixerbordet till datorn så kommer brumljudet i hörlurarna (kopplade från mixerbordet), fast nu 20 gånger värre.

Postade under ljudkort då jag tror att det är ljudkortet som det är något skumt med.

Vad tror ni?

// Robin

Redigerat av RobiinS
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nope, datorn har jag i ett vanligt grenuttag som delar med skärmarna och en hårddisk. Mixern har jag i en master-slave så när jag slår på mixern slås hörlursförstärkaren, mikpreampen och recievern också igång 😛

Edit: Mellan mixern och datorn bara rca

Redigerat av RobiinS
Link to comment
Dela på andra sajter

Mixern har jag i en master-slave så när jag slår på mixern slås hörlursförstärkaren, mikpreampen och recievern också igång 😛

 

Hörde en gång, att en sådan där master-slave ska inte vara så bra för sakerna.

Det var bara för en kunde ge strömspikar till övrig utrustning,och kunde då ta i sönder komponenter som var lite mer känsliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...