cwc Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Tja! Ska börja använda mitt mixerbord vid mixningen men har ju bara 8:a kanaler ut från mitt ljudkort (Focusrite Saffire pro 40) Finns det nåt sätt att utöka utkanalerna? Mvh/Fred
CHAE Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 (redigerat) Hej, smacka dit en OctoPre via ADAT och du är good to go 🙂 Mycket bra mikpre. Körde själv med den ute på fältet för några år sedan. Vänligen, CHAE Edith: finns även med inbyggda kompressorer. Då heter den OctoPre Dynamic Redigerat 13 november 2011 av CHAE
cwc Postat 13 november 2011 Trådstartare Postat 13 november 2011 Har kollat lite på den men den känns lite overkill... Behöver ju inte massa mer ingångar utan bara extra ut! Känns som att det blir massa pengar i sjön...
CHAE Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Oj då! Saaaawry, totally my bad 😑 Mest för att jag är nyfiken; vad ska du med alla extra ut till? Vänligen, CHAE
cwc Postat 13 november 2011 Trådstartare Postat 13 november 2011 Oj då! Saaaawry, totally my bad 😑 Mest för att jag är nyfiken; vad ska du med alla extra ut till? Vänligen, CHAE No probs. Behöver de extra utgångarna för att kunna mixa i mixern med externa hårdvarueffekter, lite semianalogt sådär...
CHAE Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 No probs. Behöver de extra utgångarna för att kunna mixa i mixern med externa hårdvarueffekter, lite semianalogt sådär... Dä' ä' gött dä' 😛 Kör själv med en gammal VXP via S/DIF.
cwc Postat 13 november 2011 Trådstartare Postat 13 november 2011 Dä' ä' gött dä' 😛 Kör själv med en gammal VXP via S/DIF. Kinesiska för mig... Skulle det funka att koppla ihop en sån här med Saffiren? http://www.thomann.de/se/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm
CHAE Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Hehe, det var det för mig också i början. Men nu kör jag hela klabbet som external FX i Cubase. Smidigt som fan. Jajjebox, du kan köra det via ADAT ju.
cwc Postat 13 november 2011 Trådstartare Postat 13 november 2011 Hehe, det var det för mig också i början. Men nu kör jag hela klabbet som external FX i Cubase. Smidigt som fan. Jajjebox, du kan köra det via ADAT ju. Kalas då blir det nog en sån 🙂 Sen bör man ju kunna utöka med en till om det känns lite snålt i framtiden!
CHAE Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Kalas då blir det nog en sån 🙂 Sen bör man ju kunna utöka med en till om det känns lite snålt i framtiden! Tack för hjälpen! Ellelr hur! Det går ju att bygga på i (nästan) all oändlighet. Precis vad världen behöver; mer prylar 😛 Haha, anytime, anywhere. Ha en fortsatt bra dag!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.