Jump to content
Annons

Studiofestival#40- Spånartråd- Silly season


slejnard

Recommended Posts

Annons

JAAA^^SHREDS!!!!!!

😆😛 :P (tänkte föreslå en given progression men det här lät roligare..)

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Shreds hade varit kul med det är svårt, antalet bidrag lär hålla sig kring vad det varit dom sista gångerna.

Tolka en annan forumlåt skulle kunna funka (så mycket bättre)

Hellre 70 tal än 90 tal, men det har vi kanske haft.

Valles plagiat tema, ingen som intresseras av det?

Link to comment
Dela på andra sajter

shred borde väl vara samma som trash/speed metal tema och det kunde ju vara lite kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte på nått tema som tex. indien, kina eller japan. att man fångar känslan/melodi/ljud på nått sätt från ett land. då kan alla göra sin musik men ändå försöka få med nått som förknippas med landet.

som ex.

http://www.youtube.com/watch?v=gEmJ-VWPDM4&ob=av3n

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Black Sabbath återförenas och ska spela in en ny skiva kunde man ha som tema att skriva en låt till denna platta. en låt som du tror skulle uppskattas av sabbath, fans och skivköparna.

sabbath har ju gjort både lugna iåtar såväl som tyngre och snabbare material. eller har de kanske bytt stil?

man behöver ju inte försöka låta som Ozzy eller få till exakt det ljud sabbath haft utan främst göra en låt som skulle funka att spelas av sabbath

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Black Sabbath återförenas och ska spela in en ny skiva kunde man ha som tema att skriva en låt till denna platta. en låt som du tror skulle uppskattas av sabbath, fans och skivköparna.

sabbath har ju gjort både lugna iåtar såväl som tyngre och snabbare material. eller har de kanske bytt stil?

man behöver ju inte försöka låta som Ozzy eller få till exakt det ljud sabbath haft utan främst göra en låt som skulle funka att spelas av sabbath

Ja

Ja

Jaaaaaaaaaaaa!!

Bästa iden någonsin! Deadline samma dag som skivan släpps!!!

Hoppas du gillar iden slejnard, i så fall tycker jag du kan ta saken i egna händer och posta en festivaltråd så snart du hinner!!

🥰

🥰

🥰

🥰

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror en av festivalerna som dragit in flest bidrag var A capella-festivalen.. Finns rätt många på forumet som inte spelar gura och som inte vuxit upp med de gamla rockrävarna. Även fast jag tycker Sabbath är tokbra så har jag inte en aning om hur jag skulle "tolka" deras musik. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Valfrihetsfestivalen tyckte jag lät skoj, fast med några begränsningar, så som BPM och tonart eller ett visst instrument som ska höras, t.ex Saxofon (uppenbar VSTi eller soulig äkta spelar ju ingen roll) 😉

Techno i all ära med själv gillar jag house bättre. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte på nått tema som tex. indien, kina eller japan. att man fångar känslan/melodi/ljud på nått sätt från ett land. då kan alla göra sin musik men ändå försöka få med nått som förknippas med landet.

Bra idé, brukar oftast bli bra låtar också...bara att lyssna på dom som du nämnde plus en drös andra

Bowie "china girl"

Gyllene tider "Teaser Japanese"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...