Jump to content
Annons

Spela in distad gitarr med Toneport GX. Bara rent ljud i cubase?


RobertVinberg

Recommended Posts

Ljudet låter precis som jag vill när jag väl spelar, och spelar in. Jag hör clicket och guran precis som vanligt. Men när jag sen lyssnar på spåret igen så är det enbart rent ljud. Inte en enda effekt. Jag kan Cubase någorlunda och har spelat in på det här sättet i över 4 års tid. Jag vet att det inte går att ändra någon inställning i ljudkortets programvara mer än buffer-storleken och bitraten. Även i Cubase > Device Setup så är ljudkortet "Toneport GX" valt precis som det ska vara. Har även kollat VST-Connection ifall någon port där inte skulle vara vald men det ser ut precis som vanligt. Även kollat till vänster om spåret och ser där att M1 och M2 är valda (VST-Connections portar) Jag ser tom skillnad på nivåerna (eller vad man ska kalla det) i spåren i cubase, dom ser lite tunnare ut som det brukar när jag spelar in ren gitarr med vilje. Har även provat att öppna nya och gamla projekt med det är samma visa där. Bara rent ljud kommer ut. Vad tusan har jag klickat i för något?

Tacksam för svar. Har precis fått till en monstermix på gurorna men inte kunnat testa det pga den här dyngan (Frustrerad)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...