Linus Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 (edited) Scooter's guide to songwriting We asked Jay, HP and Rick where they got some of they're mind boggling techno lyrics from. So, if you've always wanted to know what 'chillybow!' means, read on... TOTP:What and who does: 'Chicks-terminator' mean and refer to? Rick: That's him [points to HP] HP: Yeah, it's kind of a joke. A friend of mine once called me the Chicks-checker when we went on holiday to Majorca. All: [Lots of deep laughs] HP: Ya, last year I became the Chicks-terminator! We thought it was really funny so we put it into our lyrics! Jay: You'll have to wait and see what he's called next year. TOTP: Can you explain this line: "We're not the monkeys, but we've got the key"? HP: Ah, ya! [He seems positive on this meaning]. This means that, er, we are not the monkeys, but we have the key! [laughs] TOTP: What does it mean when you shout out to the people in the crowd: 'Chillybow!'? HP: Oh... This means... nothing! [laughs] Rick:We don't know, but loads of English MC's shout it out. We thought we'd use it. TOTP: What does: "What is essential? It's invisible to the eye" refer to? HP: This is a sentence taken from a French writer called Antoine de Saint-Exupéry. I thought it fitted in quite nicely to 'Weekend!' TOTP: Where does: "Respect to the man in the ice cream van" come from? HP: This is a shout out to the KLF. They once had a lyric: "They're justified and they're ancient and they drive an icecream van." We're just saying hello to them! ------------------------------------------------------------------------------------ Jag avslutar med att citera texten till Scooters Well Done Peter: ABFAHRT!!!Yeaaaah! LOUDER!!! ... Yess! Abfahrt!!! Abfahrt! 😆😆😆 Edited September 23, 2005 by Linus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arete Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Fan va skönt, Scooter är verkligen musikaliska entreprenörer av klass. Deras texter är underbart djupa och välformulerade. Eller nåt 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Katla Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Sann poesi. Jag känner verkligen hur jag växer som individ efter att ha fått avnjuta en Scooter-platta. 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Friends...Will be Friends...Friends...Friends.... 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PunkMackan Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Tack Scooter! Jag som kört fast och trodde att en text skulle säga nånting.. Nu vet jag bättre. Ja se Tyskar... De är bara att ta två tuffa engelska ord och sätta ihop dem.. Va lätt det kan va 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 (edited) "Jag vill ha dig igen till rytm-attacken - kommer ner på dansgolvet som en galning. Jag vill ha dig igen till rytm-attacken - kommer ner på dansgolvet som en galning. Jag vill ha dig igen till rytm-attacken - kommer ner på dansgolvet som en galning. Jag vill ha dig igen, så diska upp disken - förresten, HUR MYCKET KOSTAR FISKEN? YEAH!!" fri översättning Scooter - How Much Is The Fish Edited February 21, 2005 by vectro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arete Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Ahhhhhh... så poetiskt.. kanske dags att starta ett svenskt scooter... kan kalla det "ockelbo 300" ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
milton Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 (edited) Tillåt mig fortsätta.... Scooter - "Kashmir": "Nittofyra - vi krossar golvet, Nittofem - vi har drivet, Nittosex - vi har kickarna, Nittiosju - vi känner oss som himlen, Nittioåtta - skaka hund, orm, Nittionio - du ser tecknet, VI GILLAR DEN SNABBA FILEN!" Hur kan man motstå dem? Edited February 22, 2005 by milton Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Tillåt mig fortsätta.... Scooter - "Kashmir": Nittofyra - vi krossar golvet, Nittofem - vi har drivet, Nittosex - vi har kickarna, Nittiosju - vi känner oss som himlen, Nittioåtta - skaka hund, orm, Nittionio - du ser tecknet, VI GILLAR DEN SNABBA FILEN! Hur kan man motstå dem? Hahahaha!!! 😉🙂😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piffen Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 de är ju helt ärliga iaf, inte är det sången som står i fokus.. utan musiken! 😄 .. det gillar jag.. och erkänn - Det finns inget bättre än en massa trettonåringar på mellanstadiedisco som unisont skriker "MOVE YOUR ASS"... 🙁 //smulan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwagang Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 ...sitter här å kämpar med en ny text...Men...NU har jag sett ljuset! 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeblar Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 LOL! Svenska är ett så vackert språk när det används i sina rätta sammang 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Bevisar bara att man kan sjunga vad som helst på ett dansgolv. Skulle dock bli riktigt intressant först när de skulle köra med "dolda budskap" 😛 Bebisspråk är annars inget för mig 🙁 även om jag gillar Scooter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MrPhil Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 http://www.instrumentality.com/themanual.html för den som vill veta hur det verkligen går till att skriva en hit, bli känd, o tjäna massor av pengar. Många har säkert läst den förut, men jag ser samma frågor poppa upp med jämna mellanrum: vad betyder texten, vilken ackordsföljd ska jag ha i bryggan, är detta en potentiell hit? Svaren finns. 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardic Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Sitter bara å garvar åt Scooter otroliga kreativitet! Handen upp för alla som tror de proddar allt på fyllan? *upp* 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 Bumpar den här för er som missat tråden... 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PetePizza Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 😆😄😉😳🙂😎😄😎😄😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valdez Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 😳😄😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Haha, riktigt kul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WeeJay Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 hahah tyskar... Tjaa... Kraftwerk har väl inte såvärst avancerade texter heller... liksom... Tjernobyl Harrisburg Sellafield Hiroshima Stoppa radioaktiviteten Är/Finns i luften för mig och dig Stoppa radioaktiviteten Upptäckt av Madam Curie Kedjereaktion och Mutation Nedsmittad/Kontaminerad befolkning (friöversättning från "Radioactivity") Roligt, Roligt, Roligt på Autobahn ev. Kul, Kul, Kul på Autobahn ("Autobahn") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cloudsurfer Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Haha Scooter, kommer ihåg... FIIIIAAAAAAAAH! wagga wagga wagga! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iHz Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Scooter?! HAHAHA!!!!! Vilket skämt!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Scooter är riktigt roliga 😆 .. Har faktiskt ett album med dem, någonstans.. Köpt för ganska många år sen 😉 /Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Roligt, Roligt, Roligt på Autobahnev. Kul, Kul, Kul på Autobahn ("Autobahn") Faktum är att det är: "Wir fahren fahren fahren auf der autobahn" vilket betyder "vi åker på autobahn" 😆 Men Kraftwerk är knappast ett band man ska bedöma efter deras texter å andra sidan =) /Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Roligt, Roligt, Roligt på Autobahnev. Kul, Kul, Kul på Autobahn Heh, nä. Autobahn är på tyska, de sjunger: Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn Vilket betyder Vi kör kör kör på Autobahn. Något mer logiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Ahhhhhh... så poetiskt.. kanske dags att starta ett svenskt scooter... kan kalla det "ockelbo 300" ;-) Det fanns faktiskt ett Svenskt Scooter i slutet av 90-talet.. Kommer inte ihåg vad de heter nu just nu dock... 😆 /Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Ahhhhhh... så poetiskt.. kanske dags att starta ett svenskt scooter... kan kalla det "ockelbo 300" ;-) Det fanns faktiskt ett Svenskt Scooter i slutet av 90-talet.. Kommer inte ihåg vad de heter nu just nu dock... 😆 /Daniel Undrar om de inte hette "Oktan" .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Ahhhhhh... så poetiskt.. kanske dags att starta ett svenskt scooter... kan kalla det "ockelbo 300" ;-) Det fanns faktiskt ett Svenskt Scooter i slutet av 90-talet.. Kommer inte ihåg vad de heter nu just nu dock... 😆 /Daniel Undrar om de inte hette "Oktan" .. Jo precis. Deras singel hette 2000 grader, och handlade om att det var jävligt varmt och av sådan hetta börjar man svettas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Javisst! Killarna i Scooter tycker också att det är skitkul... ...hela vägen till banken, citerandes sina textrader & sägandes "tänk att dom jävlarna gick på det! Det måste ha varit världens mest lättförtjänta miljoner, kompis" Det finns en anledning till att Hacke & Idol-Eddia var störst på nätet 2004. & det har INTE med pretentiöst textförfattande att göra. Get the picture? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Jomenvisst har du rätt i det, Danny. Schnappi, Günther och Crazy Frog är andra exempel på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts