Jump to content
Annons

Det är svårt att komma igång med samarbeten just nu...


pxm

Recommended Posts

det är svårt att komma igång med samarbeten på forumet just nu tycker jag att det verkar som..Det dyker upp trådar,intresserade svarar och sedan händer det ingenting...

jag brukar ju efterlysa trummor först, bas sedan och övriga instrument ...

så brukar jag vilja bestämma takt,bpm och tonart..håller sig alla till det så stämmer det även om man inte ens hört övriga filer.(men det underlättar ju)..

det är så skojj att spela tycker jag och samarbeten är höjdpunkt-spännande att mixa också...

här är ett av de allra första samarbetena jag var med på-det är jag som mixat och jag var inte alltför bäst då.trots att vi inte fick med någon trummis och trots att vi är 4 stycken individualister så fungerade det...

http://forum.studio....ngwie-divineco/

tycker mixen låter spännande än idag.(hittade den ikväll när jag letade efter en annan fil.)

jag söker sådana här x-priment och efterlyser musiker och mixare till ett nytt project..en trummis får gärna börja,han bestämmer klick och takt, så vi har takten och kanske även får till litet synkoper så får en bassist ta vid och även bestämma tonart-så lägger vi resten av instrumenten sedan....Det behöver inte vara så

väldans svårt och man behöver inte komponera och skicka filer till varandra i all evighet, utan alla kör sin grejj liksom.

det behöver inte vara så svårt ovanstående project var jättekul - det tog en vecka att få ihop och mixa...

Se det som ett x-priment man inte vet vart det landar-spännande....

Alltså-är det några villiga att vara med på en liknande resa typ-nu i veckan?????

mvh

🙂

Edit:

hur kasst jag spelade och mixade 😄😆 :lol: 😆

(de övriga är riktigt bra !!!faktiskt jävligt bra t o m.det var roligt att jobba med dem.)vi gjorde inga omtagningar eller komponerade och vi utgick från basen..

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

men va fan-FINNS DET INGEN SOM ÄR INTRESSERAD AV ATT SPELA IN SIG OCH SITT INSTRUMENT OCH MIXA ???????

🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja, varför inte liksom... Någon gång ska väl vara den första.

Jag är på och kan väl greja dit dit bas om du vill 🙂

Säg till i god tid så jag får förbereda mig rent mentalt och tekniskt (tända rökelse, koka strängarna fundera/repa ihop ett par sköna linjer)

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

kul,CHAE!! 🙂

förbered dig redan nu inför(när det nu är x-akt vet jag inte)jul-lovet...

Link to comment
Dela på andra sajter

tja-jag fick bas filen-lade gitarr,fick två tagningar via sprend fån divine-att använda vilken jag ville och sedan lade superyngwie ett spår...jag försökte mixa det...

så gick det till...det 'r väl någogot slags komposition det också men jag menar att vi satt inte och funderade ut hur det skulle bli och bytte filer och ändrade och tänkte..vi spelade!!!alla inblandade komponerade sitt eget utan inblandning och råd osv från resten av gruppen.

mvh

🙂

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

tja-jag fick bas filen-lade gitarr,fick två tagningar via sprend fån divine-att använda vilken jag ville och sedan lade superyngwie ett spår...jag försökte mixa det...

så gick det till...det 'r väl någogot slags komposition det också men jag menar att vi satt inte och funderade ut hur det skulle bli och bytte filer och ändrade och tänkte..vi spelade!!!alla inblandade komponerade sitt eget utan inblandning och råd osv från resten av gruppen.

mvh

🙂

Så Divine hörde inte basen och gitarren när han spelade in klarinetten? Och Superyngwie hörde inte det andra eller gjorde han det?

Link to comment
Dela på andra sajter

jo-bas och en av gitarrerna var ju lagd redan då....och klarinetten var klar när superyngwie lade sitt track.jag förstår hur du menar-ber om ursäkt om jag varit otydlig..jag tog sista delen av basslingan en gång till också-hade så mycket matral och den var litet kort...

mvh

🙂 Edit:

men rent teoretiskt sett så hade det gått bra och stämt om alla gjort varsin grejj och hållit sig till klicken och inom tonart....jag menar att vi gjorde typ det men vi hörde musiken också liksom,äh, jag kan inte beskriva det,svamlar bara........kanske ni förstår hur jag menar ändå,,,,

JEvaldsson>pxm>DivineCo>Superyngwie

så var kedjan liksom

mvh

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

åh-vad shysst...du kan kanske göra trummor(du bestämmer bpm och takt.) och skicka(jag tycker att Dropbox är bra.) till CHAE,( jag tycker vi kör 44.1000kHz 16 bits wav,filer..)sedan gör jag min grejj-jag lirar också gitarr, och tillbaka till dig så du får lägga på vad du vill-tycker saknas..sedan skickar vi filerna till Naymari som ungefär borde ha lov då...eller så får han vänta tills lovet börjar om vi är snabb..

En fråga bara-vem vill ha friheten att klippa klistra loopar om det behövs och att mixa ????.....(jag menar-det måste klippas för jag kommer att skicka in en hel fil fylld med licks-till mixaren att använda och klippa som han vill liksom.annars blir det lätt grötigt och stjäl plats kan jag tänka)

Jag vill helst slippa-dels för att jag inte är så bra på det och dels för att det är spännande och lärorikt tycker jag om någon annan gör det.

Finns det någon som vill göra det åt oss????

Edit:

sång vore häftigt..

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

ah-det är ju långt ifrån klart för mix just nu så vi hinner nog få fatt i någon som vill mixa.

vi kör igång det hela tycker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

okey-det blir bra...

lundberg:trummor>CHAE:bas>pxm:gitarr>lundberg(gitarr,sång eller vad han känner för)>Naymari:synthar och mix.....

16 bit wav.44.100kHz

skall vi ändra något i kedjan eller kör vi så här ???

mvh

Edit:

du var ju med från början Naymari, jag lade dig sist i kedjan med synthar för att det skall komma filer till dig lagom till jullovet..säg till om du vill ha någon annan plats i kedjan..

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

okey-det blir bra...

lundberg:trummor>CHAE:bas>pxm:gitarr>lundberg(gitarr,sång eller vad han känner för)>Naymari:synthar och mix.....

16 bit wav.44.100kHz

skall vi ändra något i kedjan eller kör vi så här ???

mvh

Edit:

du var ju med från början Naymari, jag lade dig sist i kedjan med synthar för att det skall komma filer till dig lagom till jullovet..säg till om du vill ha någon annan plats i kedjan..

OK let's do it! 🙂

Ska bli kul och intressant det här

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 ^^!!!!

@lundberg: tycker du också att kedjan är okey (?),så kör hårt !!!!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Morsning pöjkar!

Fick trummorna av lundberg (tack där), kokat strängarna och lagt ner några linjer.

pxm och Naymari: vad har ni för emailadresser. Kan då inte komma på något annat för er att plocka dem sätt än att filecentrala över dem till er 😲

Alltså; PM:a över edra elektroniska adresser.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hör av er om ni behöver en ny fil-var litet dizzy efter sjukhuset och medicinerna när jag spelade in.Kanske det fins något användbart ändå...

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

pxm; hör med Naymari.

Är själv nyfiken på hur det låter i nuläget.

F ö bumpar jag tråden med tillägget att jag även kan tänka mig att lägga lite stämmor om det skulle kännas aktuellt 😑

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

yo. pxm: om du vill lägga om gurorna får du göra så.

Har inte hunnit börja på någon mix ännu dock :/ ( sen väntar jag även på sång och spårförspår trummor av lundberg) Men kan ju iofs slänga ihop något instrumentalt med det nuvarande trumljudet också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte-jag har inte spåren kvar, Naymari.

hur låter gitarrerna egentligen.

jag menar -är de förskräckliga och oanvändbar (misstänker att det kan vara så-gjorde tagningarna direkt hemkommen från sjukhuset.) så lägger jag gärna nytt/nya spår.

mvh

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...