Jump to content
Annons

Jag kör alltid tapping med plektrumet.Hur gör du?


pxm

Recommended Posts

Undrar om det finns någon låt som innehåller både tapping, slapbas och gatade trummor?

Född i dag?

Har inte full koll på termerna här fast jag kallar mig själv för gitarrist ibland, va tvungen att kolla sweeping på tuben och vad hittar man? En långhårig kille som håller elgitarren som om den vore en konsertgitarr och förklarar "..here's a G major arpeggio..." Ur led är tiden.... 😉

http://www.youtube.com/watch?v=CwLiwU-n9Kw

Nog det töntigaste jag sett! "-Kolla va snabbt jag kan runka!"

Gäsp. Massa teknik och ingen känsla. Sånt där hör hemma i 80-talet. Sånt blev man impad av då och satt praktiserade som en galning men lyckades aldrig lära mig svepa bra alls. Beror nog på att jag har för små fingrar för det.

Bara leta fram 80-tals pudelhårdrock så hittar man. 😕

Sånt där hör hemma i 80-talet. Nja, det slog väl igenom mest på 90-talet? Även om det nu fanns på pottitalet!

Och tapping? Nja av ovanstående så var det inte mkt tapping. Det var väl mest arr-pägg-giåss?

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

En av dina tidigaste inlägg handlade ju om att du gratulerade Benny och henne för att ligga etta på svensktoppen. Förträngt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Turné.... jag trivs bäst hemma under korkeken. På 80-talet åkte vi en hel del. Jobbigt med långa resor. 17 dec ska vi till Åland. Det kör ihop sig med att repa ihop låtar till det och att få till inspeningen.

OT, var ett tag sen, men var på Åland var ni och spelade? 🙂

Bor nämlingen på Åland så blev lite nyfiken 😉

// Jesper

Redigerat av metallica96
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Föresten Die Hard, kommer du ihåg 80-talet? Hur djävilskt gammal är du?

Gammalt men ändå - Screw you guy, I'm going home ;-)

Själv spelar jag absolut mest tapping, men då åttafingrat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäsp. Massa teknik och ingen känsla. Sånt där hör hemma i 80-talet. Sånt blev man impad av då och satt praktiserade som en galning men lyckades aldrig lära mig svepa bra alls. Beror nog på att jag har för små fingrar för det.

Bara leta fram 80-tals pudelhårdrock så hittar man. 😕

Du förstår väl att det där är en video där han visar en spelteknik och inte spelar ett solo? Det är en massa skillnad.

För att svara på trådens fråga: jag klarar inte tapping med fler fingrar än fuck you fingret på högerhanden, men det duger gott. Håller i plektrumet med andra handen.

Sen kan ni ju skratta gott åt min 80-tals luktande gitarr samt spelstil där jag spelat in ett solo åt en annan snubbe på forumet men jag tycker själv jag gör en ganska bra tappingsekvens vid 0:31 i den hära videon 😎

http://www.youtube.com/watch?v=JaulToyr_6A

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

OT, var ett tag sen, men var på Åland var ni och spelade? 🙂

Bor nämlingen på Åland så blev lite nyfiken 😉

// Jesper

Vi spelade på ett privat fyllkalas i en av de sorgligaste byggnader jag sett, en gympasal med nåt sorts matrum, allt såg ut som inne i ett 60-tals fängelse. Ingen scen, ingenting. Vettefan om jag ångra åtagandet av nån spelning mer än den här. Snöade som fan när vi (jag) körde med släpbvagn efter 945 med en helt trasig bakdämpare... Publik på typ 10 pers. 50 hade lovat komma, 15 kom. De över 70 stack så fort de såg min telecaster. Kastade sig iväg ut genom dörrarna... Det var en bit utanför Eckerö.

Fast vi bodde kanonfint i en stuga på en camping.

Synd om arrangören som fyllde år, de hade lagat mat åt 50...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi spelade på ett privat fyllkalas i en av de sorgligaste byggnader jag sett, en gympasal med nåt sorts matrum, allt såg ut som inne i ett 60-tals fängelse. Ingen scen, ingenting. Vettefan om jag ångra åtagandet av nån spelning mer än den här. Snöade som fan när vi (jag) körde med släpbvagn efter 945 med en helt trasig bakdämpare... Publik på typ 10 pers. 50 hade lovat komma, 15 kom. De över 70 stack så fort de såg min telecaster. Kastade sig iväg ut genom dörrarna... Det var en bit utanför Eckerö.

Fast vi bodde kanonfint i en stuga på en camping.

Synd om arrangören som fyllde år, de hade lagat mat åt 50...

Edit: Japanskt trams vaddå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...