Trace Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 (edited) LÅTNAMN: Blue Theme ARTIST/GRUPP: Kent Valdén GENRE: Chill LÅTLÄNGD: 5:14 min KOMPOSITÖR: Kent Valdén PRODUCENT: Kent Valdén EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2001 FORMAT: mp3 STORLEK: 5 megabyte STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=2117051 Klicka in på music... ps: Låten behöver mastras och det är jag inte speciellt bra på.... ännu 😛 Edited February 20, 2005 by Trace
Arete Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Börjar fint, dock vet jag inte om jag tycker det är så chillat. Mer trance än chill, iaf vad jag tycker :-) Basgången skulle kunnat vara lite mer punchig, känns lite anonym nu. Pianot var trevligt, lät rätt bra. De svepande arp'arna låter bra, om än lite standard. Allmänt en ganska skön låt, om än inget jag personligen hoppar i glädje över. För dom som verkligen gillar sån här musik så låter den klockrent.
zeblar Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 (edited) Tyckte detta lät trevligt 😏 Det enda jag kan komma på att klaga på är i sånna fall rytmen som inte är jätte spännande direkt. Men du har kanske tänkt att dom skall vara lite i bakgrunden? Gillar det andra (melodierna, svepen, allt trixande med filter, sammanhanget och atmosfären) och låten i sig annars... Låter 90 tals trance i stil med Eye Q (Cygnus X mfl). Pianot som kommer in kring 1:30 gillade jag inte så mycket eftersom det får mig att tänka på Robert Miles barnsliga musik. Trummorna bör oxå förbättras / bytas ut. Antar att du har använt trummljud från nån gammal ljudmodul eller nått. Edited February 20, 2005 by zeblar
Trace Posted February 21, 2005 Author Posted February 21, 2005 Låter 90 tals trance i stil med Eye Q (Cygnus X mfl). Jo, det är från cygnus x - orange theme jag har fått inspiration 😄
zeblar Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 (edited) Coolt 😉 En av mina favoriter oxå. Gillade resten av dom låtar som låg på Sounclick.. Väldigt hög kvalité. Edited February 21, 2005 by zeblar
Trace Posted February 21, 2005 Author Posted February 21, 2005 Tackar 😉 Flera kommer dit så håll ett öga där 😛
Recommended Posts