Jump to content
Annons

Festival #39 (Guldfisk) - Röstningstråd!


Matthew L

Recommended Posts

Då var det dags för röstning. Det var ju ingen överdriven uppslutning men jag har i alla fall fått in två finfina bidrag som ska slåss om era röster... 🙂

Det kändes inte så lönt att göra någon zip-fil så ni får snällt ladda ned båda bidragen var för sig. (Till skaparen av bidrag no2 så vill jag säga att jag var tvungen att ta bort å & ä i filnamnet då jag inte fick länkningen att funka)

Bidrag nr 1: Move that fin

Bidrag nr 2: Kommer fragment ihåg igår

2 p till den låt ni gillar mest

1 p till den låt ni gillar näst mest

Röstningen avslutas nu på sön 6/11 kl 23.59.

Trevlig lyssning! /M

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Kommer fragment ihåg igår" är en bättre låt, men håller sig väldigt vagt till temat. "Move that fin" är inte heller så tematrogen, den låter mer som Yes eller något sånt. Men jag blir tvungen att rösta således ändå:

2p - Move that fin

1p - Kommer fragment ihåg igår

Ber om ursäkt för att jag inte skickade in något bidrag. Jag började skriva på ett men jag hade inte tid, helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Kommer fragment ihåg igår" är en bättre låt, men håller sig väldigt vagt till temat. "Move that fin" är inte heller så tematrogen, den låter mer som Yes eller något sånt. Men jag blir tvungen att rösta således ändå:

2p - Move that fin

1p - Kommer fragment ihåg igår

Ber om ursäkt för att jag inte skickade in något bidrag. Jag började skriva på ett men jag hade inte tid, helt enkelt.

Håller med att dom inte är så tema trogna alls.

Hade också låt på gång, men inspirationen tynade. Men fick två andra låtar i ställe av temat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd det inte var fler bidrag..

Så det blir två bidrag och två röster? 🙂

Känns ingen vits att rösta då jag var med på ena bidraget, well om det bidraget röstar på sig självt så kan jag också göra det, rösta på det andra alltså 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl denna festival ogiltigförklarad eftersom deltagare inte i förväg får avslöja att de varit med på bidrag.

Fan också... jag som tänkte rösta. 😏

😆 Vaddå ogiltigförklarad? Bestämmer DU det helt plötsligt? Det kan bara jag bestämma, så det så! 😑

Det har ju dessutom inte framkommit vilket bidrag som är gjort av vem...Röstningen fortsätter!

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Vaddå ogiltigförklarad? Bestämmer DU det helt plötsligt? Det kan bara jag bestämma, så det så! 😑

Det har ju dessutom inte framkommit vilket bidrag som är gjort av vem...Röstningen fortsätter!

Jag trodde bara du höll dig till hur det alltid har varit.

Btw, jag röstar på den där första låten eftersom jag gillar den mer helt enkelt.

2 p Första låten "Move that fin"

1 p Andra låten "Kommer fragment ihåg igår"

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker låt 2 känns mer ostrukturerad och tempot går upp och ner som det kanske kan göra om man inte minns tillbaka.

så 2p till nr 2

och 1 p till nr1.

ned tanke på deltagandet i de senare festivalerna så kan ju ett uppehåll vara en ide. 1-2 år låter långt, funderade på 3-4 månader, nån framåt våren. annars kanske vintern är bättre iom att man är mer inne än på sommaren.

framför allt behövs det roliga och inspirerande teman.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag också var med på en låt (tillsammans med några till) kanske jag inte heller skulle rösta. Men det skiter jag i. Jag låter helt enkelt bli att ge vår låt poäng. Detta för att slippa vinna och därmed slippa anordna nästa festival. Jaja, jag vet att jag sagt det förr men det är inte så enkelt (surt sa räven ...) 🙂

2 poäng till låt nr 2.

0 poäng till låt nr 1.

Sen vill jag bara säga det att om man är flera som gör en låt och ingen vet något om vad de andra har gjort så kan låten bli lite ostrukturerad. Men vi hade ovanligt kul.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

arocker, jag förstår inte riktigt vem du menar ska komma med det inspirerande temat eftersom du inte bidrog med ngt förslag i intressetråde och sedan bara pratade om "iskall" festival och "pannkaksnivå" i röstningstråden. Om du har ett bra förslag så kan du väl bidra med det inför nästa festival. Att bara gnälla på ett genomröstat förslag ger ju inte direkt någon inspiration till de som faktiskt funderar över att vara med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, så hårt ska vi inte ta det.

Titta vad jag tyckt i andra rösttrådar så ser du/ni där.

Det blir för diffusa "uppdrag" och då tror jag att intresset veknar...eller rättare sagt nu vet jag, eftersom

Hellfog har varit inne på lite "skumma" upplägg och dom har varit rätt döda, blir ju svåra att rösta på också.

Sedan vill man väl utvecklas och då kommer folk med förslag om att göra den sämsta låten!? 😲

Skitsamma...jag hade inte tid att delta men tycker det är synd att snacket om att ta pause ska dyka upp pga att tema-biten har varit för obskyr.

Sedan kan man göra som jag gjort och fler med mig...tagit beslut själv i kraft av vinnare över vilket tema det ska vara,

för nu är det ju lirare som varit med och röstat fram guldfisk för att i nästa sekund inte delta, känn på den.

Och hur röstar jag nudå:

Bägge har ju gjort två snygga poplåtar och helt normala i princip, så är det guldfiskminne, jag vet inte 😆

Minst liknande tänk som en guldfisk antar jag blir Nr:1

Så mina röster faller på Nr:2 "Kommer fragment ihåg går"

Knäckande kommentarer.

Javisst var det hårt, vilket påhopp!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, så hårt ska vi inte ta det.

Så hårt tog "vi" det inte 🙂 Jag är helt med på vad du menar med att det är viktigt med ett inspirerande tema. Hade jag dock utgått från mitt ursprungliga förslag hade vi kanske inte fått något bidrag så jag tycker trots allt att den demokratiska processen åstadkom något gott.

Jag tror att det kan vara viktigt att försöka få med även nyare medlemmar och där är vi kanske lite för hemmablinda och bara förutsätter vad festivalen är för något. Snacket blir ju ganska internt och det inkluderar även mig själv. Kanske något att tänka på för kommande festivalansvariga.

Nu blev jag helt off-topic här men det kan jag väl unna mig. 🙂

Rösta på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...