Jump to content
Annons

Ableton Live av FL Studio för dubstep i huvudsak


secure

Recommended Posts

Hej kära forumvänner 🙂

Jag står i valet och kvalet för inköp av ett nytt produktions program! Jag har sedan länge tillbaka använt reason 3,4,5+record och nu Reason 6. Jag älskar programmet då jag sysslar med Hip-Hop och lite dance/house men nu börjar jag verkligen sakna VST-pluggar och vill ha ett program som ännu mer underlättar produktionen där jag även kan använda just VSTi som exempelvis NI Massive.

Det står just nu mellan Ableton Live och FL Studio 10 då jag börjat jobba en hel del med Dubstep och DnB. Kan någon uttala sig om dessa program och kanske hjälpa mig på traven här? 🙂

En fördel är också om man kan leka med det på ett smidigt sätt Live men det är inte avgörande! Jobbar med controllers och midiklaviatur så en smidig lösning på det är också att föredra!

Tacksam för svar 🙂

Redigerat av secure
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Båda har demos man kan ladda hem.

Jag kör Reason 6, Live och Tracktion.

Har tittat på FL men FL är för olikt det sätt jag gillar att jobba på så det har inte fastnat arbetsmässigt.

Live använder jag allt mer sällan, Tracktion funkar som VST host men det mesta jobbet sker i Reason.

Live påminner mer om Reason än FL.

Men ladda hem demos och prova själv.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag kör oftast inte så mycket syntar som är VSTi men en del VST effekter.

Ett tips ommhur man kan jobba med Reason och VST finns här:

https://www.studio.se/index.php/topic/86308-vst-i-recordreason-det-gaar/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till Ableton Live av FL Studio för dubstep i huvudsak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...