Jump to content
Annons

Festival #39 - Rösta på vad ni vill göra


Matthew L

Recommended Posts

Tänkte först inte dra ut på allt så här men blir ju roligare om så många som möjligt vill vara med...Rocktema väljer jag som enväldig makthavare bort då jag gillar andra förslag bättre. Vi hade ju AC/DC festival ganska nyligen också.

Räknade igenom åsikterna och det blev väldigt många bidrag som fick ett par röster...

Rösta mellan följande sex teman. På fre 16/9 kl. 23.00 avslutas röstningen

Begränsade toner: Gör en låt som får innehålla flera instrument, sång etc. men som endast får bestå av grundton, ters (stor och/el. liten ters), kvint, kvant

Dronetema i valfri musikstil, för exempel på drone, se intressetråden.

Guldfisktema, vad händer om man bara minns fem sekunder bakåt

Stenålder, gör musik som den lät på stenåldern

Gör en låt med EN skitmikrofon

Världes sämsta låt , titeln säger allt

/M

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sämsta låt-tema har vi haft en gång... visserligen länge sen, men ja.

Jag är väldigt sugen på stenålderstemat... men jag måste nog lägga mig röst på guldfisk eftersom det ändå var mitt eget förslag och jag känner hellfogs vind i seglen.

När hade vi "Världens sämsta låt-tema"? 1998?

OBS! Jag har inte röstat ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Två teman kan jag tänka mig, båda tycker jag lockar fram lite fantasi och konstnären i en - så om man får rösta på två gör jag det annars blir det i denna ordningen:

1) Guldfisk (låter kul o fantasifullt, bara jamma på - här kanske det kan passa bra med samarbete, man kör nån halv-1 minut i taget men skickar bara över senaste 5 sekunderna 🙂 )

2) drone (låter inte så svårt?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Världens sämsta låt.

Hmm, hur tänker ni då? Om jag spelar in piano med vänster hand (är högerhänt och kan inte spela piano) och skickar in som låt så låter det kass och trist.

Eller skall man på allvar försöka härma någon som på allvar gjort en låt som han/hon tycker är riktigt bra men som uppenbarligen är riktigt dålig?

Typ härma någon med dålig självinsikt? Iofs det har man i doser till o från 😉

Exempel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, hur tänker ni då? Om jag spelar in piano med vänster hand (är högerhänt och kan inte spela piano) och skickar in som låt så låter det kass och trist.

Eller skall man på allvar försöka härma någon som på allvar gjort en låt som han/hon tycker är riktigt bra men som uppenbarligen är riktigt dålig?

Typ härma någon med dålig självinsikt? Iofs det har man i doser till o från 😉

Exempel?

Större utmaning har jag svårt att föreställa mig.

Man röstar på den låt som är sämst, helt enkelt.

Varför skulle du härma några???

Link to comment
Dela på andra sajter

Större utmaning har jag svårt att föreställa mig.

Man röstar på den låt som är sämst, helt enkelt.

Varför skulle du härma några???

Nä jag kanske inte behöver härma någon/na 😉

Jag pratar inte om röstning, utan om att göra en låt, låter inte så svårt - men det kanske det är hmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Större utmaning har jag svårt att föreställa mig.

Man röstar på den låt som är sämst, helt enkelt.

Varför skulle du härma några???

Hur menar du debatt...ska man göra sitt bästa och sedan röstas man som sämst av ni andra!?

Annars håller jag med Flabb...det är väl bara att leva om och fjanta till det hela, men vari står prestationen och vad fan händer med detta forum, vilken pannkaksnivå!?

Vi försöker väl utveckla oss hoppas jag eller!?😲😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du debatt...ska man göra sitt bästa och sedan röstas man som sämst av ni andra!?

Annars håller jag med Flabb...det är väl bara att leva om och fjanta till det hela, men vari står prestationen och vad fan händer med detta forum, vilken pannkaksnivå!?

Vi försöker väl utveckla oss hoppas jag eller!?😲😱

Precis, man strävar efter att bli bättre när man håller på med musik, att köra tvärtom låter trist.

Eller också befarar jag tanken är som du skriver först, att man gör en låt som vanligt men man röstar fram den sämsta låten,

en mobbningsfestival med andra ord? Nej tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, man strävar efter att bli bättre när man håller på med musik, att köra tvärtom låter trist.

Eller också befarar jag tanken är som du skriver först, att man gör en låt som vanligt men man röstar fram den sämsta låten,

en mobbningsfestival med andra ord? Nej tack.

Jag tolkade "Sämsta låten" att man skulle göra den så dåligt som möjligt. Och inte tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

det kan ju vara dåligt på olika sätt, antigen otajt, falskt osv.

eller att man låter som basshunter osv.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså såhär: en låt (ej bara brus) som man mår dåligt av att lyssna på. Som är så jävla dålig att man skrattar alternativt gråter, den sämsta skitmusiken ever helt enkelt, allt blev bara fel. Blir ju dessutom intressant att höra vad folk anser vara dåligt.

En dålig låt behöver ju heller inte ha en dålig (som i "fel") produktion, produktionen bör hjälpa lyssnaren att höra det dåliga i låten.

Läste den tidigare festivalen (så ska det INTE låta) och man myser ju en del, hade vart kul att höra bidragen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...