Jump to content
Annons

Jag är A&R åt Record Union


Terror

Recommended Posts

Är A&R åt Record Union, så jag har en del koder att ge ut 🙂

jag har också planer på att göra en Facebook-grupp där jag samlar alla artister och uppdaterar med info, spelningar ect ect. Hjälper till att promota helt enkelt.

Tänkte också starta ett youtube-konto där jag samlar filmer från alla band (likt VEVO-kanalen).

Skicka ett PM med en länk till din/era låtar så får ni koden av mig om jag gillart 🙂

Ps - Det ni får av mig är alltså chansen att släppa 2 skivor via RU helg gratis. Skivorna hamnar på Spotify, iTunes, Amazon mm

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det kostar inget att använda tjänsten utan A&R.

"Vad får du av din A&R, vad menar han med att släppa två skivor gratis?"

Jo man måste ha en EAN/UPC-kod för digital utgivning. A&R kan ge bort två sådana gratis till artisten.

Vill man köra det på egen hand kan man köpa en UPC-kod från recordunion för 10 dollar. Du kan även köpa EAN/UPC på annat håll och använda här.

"Vad tjänar A&R på det?"

1-2 artister = 2,5% av försäljningen

3-5 artister = 5%

Fler = 7,5%

Denna procent tas av recordunions del. Artisten får alltid 85% oavsett om man använder sig av A&R eller inte.

Har man sen en seriös A&R får man ju hoppas att han lägger lite jobb på marknadsföring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kostar inget att använda tjänsten utan A&R.

"Vad får du av din A&R, vad menar han med att släppa två skivor gratis?"

Jo man måste ha en EAN/UPC-kod för digital utgivning. A&R kan ge bort två sådana gratis till artisten.

Vill man köra det på egen hand kan man köpa en UPC-kod från recordunion för 10 dollar. Du kan även köpa EAN/UPC på annat håll och använda här.

"Vad tjänar A&R på det?"

1-2 artister = 2,5% av försäljningen

3-5 artister = 5%

Fler = 7,5%

Denna procent tas av recordunions del. Artisten får alltid 85% oavsett om man använder sig av A&R eller inte.

Har man sen en seriös A&R får man ju hoppas att han lägger lite jobb på marknadsföring.

Tack för att du klargjorde de där 🙂

Och ja, jag är håller på med marknadsföring. Har nyligen startat en Facebookgrupp, tänkte också dra igång en hemsida samt en Youtube-kanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Tack för att du klargjorde de där 🙂

Och ja, jag är håller på med marknadsföring. Har nyligen startat en Facebookgrupp, tänkte också dra igång en hemsida samt en Youtube-kanal.

Hej terror,

Du, slipper man den årliga "prenumerationsavgiften" om man hakar på ett sånt erbjudande från en A&R?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fått många frågor ang priser och vad jag kan erbjuda. Record Union har uppdaterat sig lite det här året.

Här är nya prislistan: www.recordunion.com/pricing

Här är vad jag kan erbjuda: http://dl.dropbox.com/u/16676063/A%26R-offer-2012.pdf

Nu slipper det vara några konstigheter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen terror,

Jag är nog trögfattad :-) , men är det barcodes:arna som är gratis, medan resten är till ordinarie pris? Får inte riktigt kläm på det...

Ja det är så jag förstår det också, att du får 2 barcodes gratis (vilket gör att du kan släppa 2 skivor gratis). Jag måste maila dem och kolla exakt hur det är. Det där är all information jag har fått också, så ja, det är lite luddigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...