Myrli Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 (edited) borta Edited December 17, 2005 by Myrli
VacUm Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Oj vad kompressorer överallt. Väldigt fint stråkarr i början, men blir lite platt längre fram. Låten.. Låter som typ Sara av Scocco, men det är ju inge negativt. En lugnare produktion skulle denna låten må bra av. Man blir stressad som det är nu.
®offe Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Som jag sagt i ett tidigare inlägg! Bra låt, kort och gott.
Guest Lindebergmusic Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Bra låt! Får också lite Maurovibbar. Det är ett högt betyg i sig! Förslag: lite mer bas behövs! Faden låter inte bra. MVH Johan Lindeberg
The Mr Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Tycker låten är skön. Men alldeles för höga instrument i förhållande till sången, speciellt stråkarna! Testa att fördela volymerna annorlunda... The Mr...
Myrli Posted February 17, 2005 Author Posted February 17, 2005 Tyvärr är det så att jag har inte orginal filerna kvar till låten, det enda jag har är denna mp3. Han som jag spelade in hos slängde hela min mapp innan jag har bränna ner på skiva.. Sånt som händer ibland. Så om jag ska ändra i låten typ höja sänka instrument så måste jag spela in den igen.. Hehe.. Det kanske jag gör nån dag. Tack för alla svar.. Skriv gärna mera 🙂 //AEM
Linus Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Oj vad kompressorer överallt. Väldigt fint stråkarr i början, men blir lite platt längre fram. Låten.. Låter som typ Sara av Scocco, men det är ju inge negativt. En lugnare produktion skulle denna låten må bra av. Man blir stressad som det är nu. Tycker precis likadant.
djonas Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Fin låt men som sagts tidigare är det alldeles för mkt kompressor på. Den tar liksom över ljudbilden som nu svajar fram och tillbaka. Mest tydligt hörs det på virvel som nu låter som en livräm som man smiskar nån med på stjärten. 🙂 Dessutom är väl inte slutet nåt som jag tycker man ska hänga i julgranen. 🙂 Mvh / djonas
robc Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 (edited) Hej, Myrli, sköna fallande ackord i refr, tycker mixen låter som det gjorde sist du la ut den, dvs i okt, har du ändrat nåt sen sist? robc Edited February 18, 2005 by robc
Myrli Posted February 18, 2005 Author Posted February 18, 2005 Hej, Myrli, sköna fallande ackord i refr, tycker mixen låter som det gjorde sist du la ut den, dvs i okt, har du ändrat nåt sen sist? robc Nej jag har inte ändrat nåt.. har inte kvar inspelningsfilerna, bara den här mp3:n.. //AEM
Recommended Posts