Jump to content
Annons

"Visa nytt innehåll" funkar inte?


Assar

Recommended Posts

Annons

Som rubriken säger.

Jag får svaret att det inte finns något nytt innehåll.

Men om jag går in i t ex "Off topic" så finns nya trådar där.

Voffor?

Har varit så länge för mig. Hade gärna velat ha "den gamla funktionen" där man kunde stega alla postningar "bakåt i tiden" (för alla ämnen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - funkar inte sedan igår någon gång. Det är helkasst att det inte gör det - för jag orkar inte gå in i alla avdelningar en i taget, utan lever hela mitt forumliv i "visa nytt innehåll"... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Rotade runt och tittade på fler ställen i forumet.

Misströsta inte - räddningen finns här:

Gå till "Avdelningar" (längst upp, direkt under forum-loggan).

Längst ner (nåja - nästan i alla fall...) finns det en länk till "Dagens innehåll". Klickeliklick.

Rubriken man kommer till där är "Aktivt innehåll de senaste 24 timmarna" - och det finns ett gäng nya trådar listade där. Kanonbra! 🙂

Ännu trevligare är att jag där också hittade en funktion som jag inte visste att den fanns... :rolleyes: "Senaste aktivitet", med valen "24 timmar", "Vecka", "2 veckor", "Månad", "6 månader" och "År". Härligt! 🥰

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips Claes. Ska också titta på vad som kan ha hänt med den vanliga funktionen. Det konstiga är att den verkar fungera för mig idag också. Bifogar skärmdump sist i inlägget.

@Assar: Ämnen i avdelningen Utanför ämnet är bortsorterat från de flesta vyerna. Det kan vara så att den även är bortsorterad från "Visa nytt innehåll", men jag får återkomma till det. Mvh,

.björn.

post-1-0-94989100-1313903463_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Rotade runt och tittade på fler ställen i forumet.

Misströsta inte - räddningen finns här:

Gå till "Avdelningar" (längst upp, direkt under forum-loggan).

Längst ner (nåja - nästan i alla fall...) finns det en länk till "Dagens innehåll". Klickeliklick.

Rubriken man kommer till där är "Aktivt innehåll de senaste 24 timmarna" - och det finns ett gäng nya trådar listade där. Kanonbra! 🙂

Ännu trevligare är att jag där också hittade en funktion som jag inte visste att den fanns... :rolleyes: "Senaste aktivitet", med valen "24 timmar", "Vecka", "2 veckor", "Månad", "6 månader" och "År". Härligt! 🥰

För helvete Claes!!

🥰 :wub:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu funkade "visa nytt innehåll" för mig, men det lustiga är att exempelvis denna tråden inte dök upp i listan, trots att det fanns många nya inlägg i den...

Har det gått troll i forumet...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu trevligare är att jag där också hittade en funktion som jag inte visste att den fanns... :rolleyes: "Senaste aktivitet", med valen "24 timmar", "Vecka", "2 veckor", "Månad", "6 månader" och "År". Härligt! 🥰

Ah! Har saknat det sättet att surfa forumet. Gjorde det alltid förr.

Tack Claes!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger upp...

Något är fel men det är omöjligt att komma fram till exakt vad – och jag får väl utgå ifrån att det, på något märkligt vis, måste ligga på klientsidan eftersom vi (användare) upplever problemen olika. Men jag har i alla fall noterat att det är någon vajsing med hur SQL-frågan sorterar resultat, för den sorterar fan i mig inte efter timestamp (senast aktiv). En tråd som jag postade i för trettio sekunder sidan kan lägga sig på sidan två i "senast aktiva", medan en tråd vars aktivitet registrerades för två timmar sedan ligger först... go figure!

Detsamma gäller den "nya" sökfunktionen,

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar helt klart ha med tid att göra. Trots att jag har vait inne ett tag nu, skrivit ett par svar, gått till andra ställen och kommit tillbaks för att skriva detta, så står det fortfarande "Du besökte oss senast: Idag, 01:55" längst ner...

Ett par skärmdumpar som jag tog precis efter varandra:

På startsidan syns diverse trådar i vad som verkar vara rätt ordning:

post-393-0-80053800-1314009372_thumb.jpg

Nytt innhåll visar en förskrämd tråd:

post-393-0-67566800-1314009389_thumb.jpg

Dagens inlägg visar inte rätt ordning, men betydligt fler trådar:

post-393-0-68998200-1314009403_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för felsökningar! Ska titta närmare på det.

Men tills vidare: Anledningen till att inte trådar och deras statistik syns överallt med en gång är för att en del av forumets innehåll måste cachas för att inte servern ska överbelastas, och i fallet med sökningar så ligger fördröjningen på 15 minuter.

Även rss:er är något fördröjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det funkade ett tag men när jag kollar i avdelningarna separat märker jag att alla nya aktiva inlägg inte är med i sökningen för nytt innehåll. Strange.

jag har tom testat att raderat alla cookies på siten och även i browsern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar svårt att lösa, så tills vidare så kommer jag att backa med den nya söktjänsten. Konsekvensen blir att söktjänsten inte klarar ord på mindre än tre tecken, men att det blir lättare att hänga med i vad som händer och vad som diskuteras.

Sitter med händerna fulla just nu, men det står högt på min att-göra-lista 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt att det ställde till med sådana problem, men skönt att det är fixat i alla fall.

Synd däremot att sökfunktionen måste tas bort - för det är ju många som har efterlyst en bättre sökfunktion.

Hoppas att det går att lösa så att båda funkar så småningom... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag måste erkänna att jag storknar lite över hur svårt det verkar att få till det så att man ska kunna få söka på mindre än tre tecken. Jag menar, det är ju PHP/MySQL för fan, världens enklaste programmeringsspråk. Om IP.Board nu (märkligt nog) inte tillåter att man anger "2" som variabel genom någon typisk "config"-sida, så är det ju faktiskt inte svårare än att låta modifiera PHP-koden, eller SQL-frågorna; jag är 99% säker att det det går att lösa den vägen.

Men visst, det kanske tangerar brott mot användarvillkoren (applikationen)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...