Jump to content
Annons

Hur gör man inräkning i cubase?


FilipL

Recommended Posts

Jag vet att man kan få cubase att räkna in någon takt innan man börjar spela in, dvs man hör ett klick, men jag kommer inte på hur det var man gjorde:O Säkert jättelätt men jag är tacksam för hjälp. Spelar in själv så det vore bra att få lite tid till att flytta handen från datorn till gitarren!😛

Visst kan man även sätta ut en markering så att inspelningen börjar på ett givet ställe, dvs så man kan lyssna i lurar och spela med och så börjar det spela in på ett speciellt ställe, om man till exempel vill spela över en bit av en inspelning? hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En spontan reflektion: Är det inte bättre att göra en inräkning med hjälp av midi och något trumljud och lägga det på de två första takterna (exempelvis)? Annars riskerar man väl att råka "klippa av" början på låten om någon råkar börja spela för tidigt? Alla låtar jag har gjort börjar på takt 3 i inspelningsprogrammet, har aldrig använt någon precount.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...