Miss9 Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Ska spela in i en studio som har PT HD, hemma har jag PT LE. Funkar det att öppna ett PT HD projekt i PT LE? Någon som vet mer än mig i denna fråga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esset Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 ska inte vara några problem så länge mjukvaruversionerna är desamma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassman Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Har för mig att man bara kan köra 32 kanaler i ProTools LE. Har du inte fler än så borde det funka, men du kan ju inte använda TDM-pluggarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esset Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Har för mig att man bara kan köra 32 kanaler i ProTools LE. Har du inte fler än så borde det funka, men du kan ju inte använda TDM-pluggarna. stämmer bra det Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 ... men du kan ju inte använda TDM-pluggarna. Litet förtydligande.. Ett flertal sk TDM pluggar finns även i RTAS utförande vilket innebär att även en TDM plugg kan öppnas i LE miljö. Värre är det om pluggen är "TDM only" som exempelvis AmpFarm, EchoFarm etc. Då måste man printa effekterna innan man flytter till ett annat system.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Det är 32 st audiospår vi pratar om nu va? Finns det någon begränsning på midispåren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Det är 32 st audiospår vi pratar om nu va? Finns det någon begränsning på midispåren? 256 st i bägge fallen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 15, 2005 Author Share Posted February 15, 2005 Man tackar för dom fina fina svaren! Troligtvis kommer jag att överskrida 32 kanaler men det det brukar inte vara några problem (förutom att man inte kan lyssna på alla samtidigt) sen sysslar jag inte med MIDI då det är djävulens verk så det är lungt. Men tack så mycket för alla bra svar!!! För alla er som vill bli avudsjuka så kan ni kolla in studion jag ska spela in i http://www.301.com.au/301stockholm/data/welcome.php Miss Nine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Det är 32 st audiospår vi pratar om nu va? Finns det någon begränsning på midispåren? 256 st i bägge fallen.. Men om vi pratar om LE-versionen alltså....Eller var informationen om 32 spår fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassman Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 256 midispår både i TDM och LE, men endast 32 AUDIOspår i LE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 256 midispår både i TDM och LE, men endast 32 AUDIOspår i LE. Jaha, nu är jag tillbaka på banan.... 🙂 Tack ska du ha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Mer info.. TDM 128 Aux inputs (tracks) 64 bussar LE 128 Aux inputs (tracks) 16 bussar Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-pander Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Fin studio...vad tar dom per dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disobedient Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 (edited) Vilken bluff. En av bilderna är från studio 1 på SAE i Solna, hahaha!!! Den med Neve bordet, ns10, genelecs och 24 kanals rullbandaren... Ähum, det var visst där. 🙂🙂 Tror dom tar 4500kr plus moms för en dag. Edited February 16, 2005 by Disobedient Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 Tre dagar med ett Neve bord kan man begära mer? 36 timmar med Rock n' Roll kan man begärna mer? En U47 tube kan man begära mer? Ett riktigt nice ProTools system och en 24 ch rullare mmmmmm.... Nästa vecka ska jag njuta varenda sekund!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disobedient Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Jag blev gråtfärdig när jag smekte EQ´n på bordet och lyssnade på de stora Genelecsen... Dom har ju ett riktigt plåtreverb, glöm inte det... Ska ni bara spela in, eller mixa skiten också? Vem ska ratta spakarna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Vi ska både spela in och mixa, eller vi ska mixa så mycket vi hinner resten får göras hemma. Det är jag som ska ratta alla trevliga spakar och smeka det goá plåtreverbet och även snurra igång det mysiga band delayet mmmm.... Me Love It kolla gärna in bandets hemsida www.royalemadness.com Miss 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 Kanske laddar upp lite bilder från inspelningen om det finns intresse Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Va det inte med er som Anna Lee Cela sjöng kör förut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 stämmer bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Bra, då sviker mitt minne inte 🙂 sorry för Off Topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Ojojoj 9 låtar inspelade och grov mixade på 36h. Allting spelades in på PT HD (TDM) på en G4:a med OSX (tror jag alternativt OS9). Men nu när jag kom hem och skulle öppna det i PT LE på en PC med XP så får jag bara upp fel medelandet "Colud not complete your request because:Felaktig parameter" Är det någon som har något förslag på hur jag ska kunna öppna mina session filer i LE? MvH Nian Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 (edited) Allting spelades in på PT HD (TDM) på en G4:a med OSX (tror jag alternativt OS9). Men nu när jag kom hem och skulle öppna det i PT LE på en PC med XP så får jag bara upp fel medelandet "Colud not complete your request because:Felaktig parameter" Är det någon som har något förslag på hur jag ska kunna öppna mina session filer i LE? Vilken version av PT har du? Är det exakt så det står "felaktig parameter"? När får du upp det? Kan du importera enstaka spår via "import session data"? På vad för media ligger sessionen, CD-R, FW eller annat. Edited February 26, 2005 by aolsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 En gissing.. Är filerna i SDII format (digis gamla Mac format)? Valde dom att inte kör i Mac/PC kompatibelt läge? Om så är fallet får du leta upp en 6.7a Från Answerbase: Pro Tools 6.7 for Win XP contains a new feature that allows you to convert SDII based Mac sessions to a format that the PC can read. To use this feature, the session must be delivered to the PC in a way that does not strip the SDII files' resource forks. Transferring files via Ethernet or Digidelivery may strip the resource forks. Installing MacOpener or MacDrive on the PC will allow you to mount an HFS formatted drive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Vilken version av PT har du? Är det exakt så det står "felaktig parameter"? När får du upp det? Kan du importera enstaka spår via "import session data"? På vad för media ligger sessionen, CD-R, FW eller annat. Jag har PT LE 6.4 Filerna ligger på en FW disk Felmedelandet kommer upp direkt när jag väljer att öppna filen filerna tror jag är i AIFF format Jag kan importera enskillda spår via import audio to track Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Jag kan importera enskilda spår via import audio to track Så du kan alltså skapa en ny session, välja "import session data", och importera alla spår utan problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Jag kan importera enskilda spår via import audio to track Så du kan alltså skapa en ny session, välja "import session data", och importera alla spår utan problem? Jag kan skapa ett nytt session å sen importera audio filerna dock ej imprtera session data. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Jag kan importera enskilda spår via import audio to track Så du kan alltså skapa en ny session, välja "import session data", och importera alla spår utan problem? Jag kan skapa ett nytt session å sen importera audio filerna dock ej imprtera session data. Kan du zippa session filen och en kort ljudfil som tillhör sessionen och maila mig så kan jag testa det på mina maskiner. Har både en Mac (6.4.1) och PC (6.7 och 6.9b;-) att testa med.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss9 Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Absolut vore toppen snällt den kommer lite senare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disobedient Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Vet inte säkert men jag tror inte att man kan köra HD på LE. Däremot tvärtom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts