Jump to content
Sign in to follow this  
SadamJR

Takida polisanmäler musikrecensent.

Recommended Posts

Nej, för helvete, inget "spela offer" från min sida! 😄 Jag var verkligen osäker på om du bara var ironisk eller om du rentutav förlöjligade mina branscherfarenheter som jag delar med mig av. Självklart hanterar jag "samma behandling", det är bara att kräka på. Och jag vet att jag "raljerar som en vaerldsmaestare" (gillade det uttrycket, förresten), men jag gör allt i min makt för att aldrig direkt förolämpa (inte för att du nu nödvändigtvis gjorde det, så häng för fan inte upp dig på det).

Najs, da var det utrett. Foerloejliga nagon aer jag inte tillraeckligt elak foer, men att ironisera naer det aer befogat har jag inget emot. Om jag direkt foerolaempat dig har det inte varit min mening, men va fan... lite pa graensen var jag nog kanske.

Hmmm... Now what? Nu känns det som att vi har mer att debattera om!

Jag skulle låtit dig behålla din lögnarstatus...

Precis, nu maste vi vaenta tills naesta debatt innan vi kan kraekas pa i ren vaerldsmaestar-anda igen naer vi kunde fortsatt haer. 😄

Anyhow, det kommer saekerligen fler chanser. Hehe...

Annons

Det vet jag! Det gjorde du klart redan i ditt andra inlägg i tråden.

Jag klamrade mig fast vid att du inte tyckte att recensenten/recensionen "baktalar [personer med Downs syndrom]", vilket jag tyckte var solklart.

Om det är solklart (!), ber jag dig redogöra för på vilket sätt du menar att recensionen baktalar personer med Downs syndrom.

Edited by Lithium

Om det är solklart (!), ber jag dig redogöra för på vilket sätt du menar att recensionen baktalar personer med Downs syndrom.

"Vilket JAG tyckte var solklart", det vill säga på samma sätt som du verkar tolka det som att det inte är baktal/pejorativ/förolämpning etc.

Och nä, jag pallar inte ikväll, hjärtat. Jag har huvudvärk.

Väldigt vad det läggs ner energi på ett jävla skitband och ett troll till recensent och för många kromosomer?!

Låt folk med Donws få ha det och ignorera skitband som inte kan spela. Och då sist ut...

En recensent är inget annat än en wannabee, vars skitliv går ut på att "tycka" åt folk som inte kan det själv!!!

• Gilla 1

Slusats: Både Lithium och recensenten ansåg att det inte var förolämpande mot personer med Downs syndrom.

Men så som jag tolkar recensionen så såg Chris Lindahl det som något mycket negativt att ha en röst som låter som en

Downs syndrom-drabbad. Hur kan detta negativa då vara något annat än negativt?

Men så som jag tolkar recensionen så såg Chris Lindahl det som något mycket negativt att ha en röst som låter som en

Att utrycka att någon som har downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom - nedsättande?

Att utrycka att någon som inte har downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom - nedsättande?

Vad säger recensionen?

"Vilket JAG tyckte var solklart", det vill säga på samma sätt som du verkar tolka det som att det inte är baktal/pejorativ/förolämpning etc.

Säger recensionen över huvud taget något om personer med downs syndrom?

Att utrycka att någon som har downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom - nedsättande?

Att utrycka att någon som inte har downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom - nedsättande?

Säger recensionen över huvud taget något om personer med downs syndrom?

Ja x 3.

Varför bry sig? Okey.. lite väl onödiga anspelningar av recensenten... Men det är väl inget hänga upp sig på. Då får de hålla på och stämma folk var och varannan dag... samtidigt har nog en stämning helt motsatt verkan.... Let it go...

Att Takida är lika menlösa som idioten som hittade på pölsa är en sak. Såga dem totalt? Ja. Hålla sig till ämnet? Ja. Dra in Downs syndrom? Nej! Det är inte att hålla sig till ämnet. Men det säger allt om den skitblaskan och den som anställde det rikspuckot och t om låter publicera skiten.

Pölsa är riktig mat för riktiga män. Delsbochark gör väldigt god... Måste äta det idag!

Ska försöka hitta nå Takida på surf ska ni få en riktig bedömning sen.

Pölsa är gott. Tycker man det är äckligt borde man ändå läsa en bok som heter "Pölsan" vansinnigt rolig. Och sen man läst boken har man nog inte ändrat uppfattning om pölsans äcklighet. fruktansvärt bra/rolig bok.

http://www.bokus.com...2633520/polsan/

EDIT Lyssnade på den första Takidalåt som dök upp på Sputnicksfy

Takida – Haven Stay

Inte var det dåligt? Jag gillade soundet, fläskigt modernt, snygga gitarrljud. Och en virvel som inte är sönderkomprimerad. Skickliga musiker. Trodde det skulle vara mycket löjligare än så här.

Edited by Guitar Nilsson

Varför bry sig?

Jaha

Okey.. lite väl onödiga anspelningar av recensenten...

Ja

Men det är väl inget hänga upp sig på.

Jo

Då får de hålla på och stämma folk var och varannan dag...

Ja

samtidigt har nog en stämning helt motsatt verkan....

Nej

Let it go...

Ja

Pölsa är riktig mat för riktiga män. Delsbochark gör väldigt god... Måste äta det idag!

Torgny Lindgren, "mannen som föddes i en sjö".

Pölsa, plus på det!

Men inte i snön.

Ja x 3.

På vilket sätt är det nedsättande att uttrycka att någon som har downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom? Är inte det en realitet?

Vart i texten talas det om personer/person som har downs syndrom?

På vilket sätt är det nedsättande att uttrycka att någon som har downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom? Är inte det en realitet?

Har du inte läst recensionen?

"Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i röst­en och det är då man på riktigt börjar fundera över hur många år man behöver sitta inne för överlagt mord i Sverige”."

Det vill säga: När sångaren börja låta som han är skitnödig eller har Downs syndrom så funderar recensenten på om det ändå inte vore värt att slå ihjäl honom.

Varför skulle man vilja slå ihjäl någon man tycker gör något positivt?

Har du inte läst recensionen?

"Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i röst­en och det är då man på riktigt börjar fundera över hur många år man behöver sitta inne för överlagt mord i Sverige”."

Det vill säga: När sångaren börja låta som han är skitnödig eller har Downs syndrom så funderar recensenten på om det ändå inte vore värt att slå ihjäl honom.

Varför skulle man vilja slå ihjäl någon man tycker gör något positivt?

Är det inte så att det ovan talas om en person som inte har downs syndrom?

1) Just för att det är en realitet är det nedsättande att fokusera på denna abnormitet och inte ta tillvara och lyfta upp de goda kvaliteter en sådan individ kan ha.

2) I den meningen som hänvisar till det handikapp som sjukdomen Downs syndrom medför och som Rockford också citerade nyss.

Vi behöver INTE ENS ha med slutklämmen enligt mitt sätt att se på det.

Det är lite beklämmande att du istället för att svara på mina frågor kommer med motfrågor istället.

Att Takida gör en polisanmälan är helt i sin ordning, det är deras ensak. I ett civiliserat samhälle borde det få positivt genomslag. Dessutom är det ett solklart fall.

En annan intressant aspekt på det hela är om recensenten ser skitnödigheten som en absolut synonym till Downs syndrom, med sättet han uttrycker sig på?

1) Just för att det är en realitet är det nedsättande att fokusera på denna abnormitet och inte ta tillvara och lyfta upp de goda kvaliteter en sådan individ kan ha.

2) I den meningen som hänvisar till det handikapp som sjukdomen Downs syndrom medför och som Rockford också citerade nyss.

Vi behöver INTE ENS ha med slutklämmen enligt mitt sätt att se på det.

Det är lite beklämmande att du istället för att svara på mina frågor kommer med motfrågor istället.

Att Takida gör en polisanmälan är helt i sin ordning, det är deras ensak. I ett civiliserat samhälle borde det få positivt genomslag. Dessutom är det ett solklart fall.

1) Bortser man per automatik från en persons (med downs syndrom) goda kvaliteter när man uttrycker vad som är en realitet rörande dennes sätt att sjunga?

2) Hänvisar inte meningen till ett handikapp som sjukdomen Downs syndrom medför och som appliceras på en person som inte har downs syndrom?

Jag svarar gärna på dina frågor, vilka har jag missat?

1) Bortser man per automatik från en persons (med downs syndrom) goda kvaliteter när man uttrycker vad som är en realitet rörande dennes sätt att sjunga?

2) Hänvisar inte meningen till ett handikapp som sjukdomen Downs syndrom medför och som appliceras på en person som inte har downs syndrom?

Jag svarar gärna på dina frågor, vilka har jag missat?

1) Ser man en kille med Downs syndrom framför sig och hör denne sjunga och sedan talar om för vb att han sjunger som om han har Downs syndrom, så bör man nog fundera på vad man har själv.

2) Jo... och?

Åtskilliga. Eftersom du ogärna scrollar så återkommer jag strax med dem.

1) Både Lithium och recensenten ansåg att det inte var förolämpande mot personer med Downs syndrom.

Men så som jag tolkar recensionen så såg recensenten det som något mycket negativt att ha en röst som låter som en

Tar upp detta eftersom det ger en mer komplett bild, om man kikar i recensentens blogg. Lite utanför den snäva trådens ämne kanske, men en kommentar vore ändå intressant.

3) Intressant vore om någon kunde tala om VAR Takida sagt eller skrivit det som recensenten hävdar, nämligan att Takida jämställer recensionen med Breiviks manifest.

Recensenten har ju bett Takidas sångare om ursäkt i alla fall, kanske i ett försök att inte låta det gå till åtal:

"Han ber även om ursäkt för de som blivit kränkta av liknelsen med Down syndrom som användes i recensionen."

4) Eller vid närmare eftertanke har han kanske inte bett sångarens om ursäkt? Är det personer med Downs syndrom han ber om ursäkt?

Kommentar.

1) Ser man en kille med Downs syndrom framför sig och hör denne sjunga och sedan talar om för vb att han sjunger som om han har Downs syndrom, så bör man nog fundera på vad man har själv.

2) Jo... och?

1) Om jag hävdar att du talar som en femåring, vilket implicerar att jag anser att du talar dåligt då du inte är fem år och i regel bör en vuxen tala något bättre än en femåring. Vore detta då nedsättande mot alla femåringar?

Att en femåring talar som en femåring är väl inget konstigt, att någon med downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom är väl inte heller det något konstigt?

2) Alltså talar recensionen om en person som inte har downs syndrom, inte om en person/personer som har downs syndrom.

1) Både Lithium och recensenten ansåg att det inte var förolämpande mot personer med Downs syndrom.

Men så som jag tolkar recensionen så såg recensenten det som något mycket negativt att ha en röst som låter som en

Recensenten såg det som något negativt [för en person som inte har downs syndrom] att ha en röst som låter som en

Downs syndrom-drabbad. Recensionen säger alltså inget om att det är negativt för en person som har downs syndrom att ha en röst som låter som att han har downs syndrom.

2) Hur många med Downs syndrom hittar du på hitlistorna?

Har ingen koll på hitlistorna.

Recensenten tycker ju uppenbarligen att sångarens insats låter vedervärdigt. Ok?

Han drar en liknelse till ett mycket svårt syndrom för att beskriva denna insats. Ok?

Indirekt så drar han ju då därför in de som har Downs syndrom eftersom han gör liknelsen med just dem. Eller?

1) Om jag hävdar att du talar som en femåring, vilket implicerar att jag anser att du talar dåligt då du inte är fem år och i regel bör en vuxen tala något bättre än en femåring. Vore detta då nedsättande mot alla femåringar?

Att en femåring talar som en femåring är väl inget konstigt, att någon med downs syndrom sjunger som om han har downs syndrom är väl inte heller det något konstigt?

2) Alltså talar recensionen om en person som inte har downs syndrom, inte om en person/personer som har downs syndrom.

Recensenten såg det som något negativt [för en person som inte har downs syndrom] att ha en röst som låter som en

Downs syndrom-drabbad. Recensionen säger alltså inget om att det är negativt för en person som har downs syndrom att ha en röst som låter som att han har downs syndrom.

1) Nej. Att vara fem år är inget handikapp.

2) Recensenten tycker att sånginsatsen var vedervärdig, ok? Recensenten väljer att nämna Downs syndrom för att bäst beskriva denna insats bäst, ok? Indirekt så drar han ju in dem med Downs syndrom eller hur, eftersom han gör liknelsen med just dem.

Recensenten tycker ju uppenbarligen att sångarens insats låter vedervärdigt. Ok?

Han drar en liknelse till ett mycket svårt syndrom för att beskriva denna insats. Ok?

Indirekt så drar han ju då därför in de som har Downs syndrom eftersom han gör liknelsen med just dem. Eller?

1) Ja

2) Ja

3) Han drar in den åkomman som personer med downs syndrom har och applicerar åkomman på en person som inte har åkomman. Därmed ingenting sagt om att det vore negativt för personer med downs syndrom att inneha den åkomman de i realiteten har.

1) Nej. Att vara fem år är inget handikapp.

2) Recensenten tycker att sånginsatsen var vedervärdig, ok? Recensenten väljer att nämna Downs syndrom för att bäst beskriva denna insats bäst, ok? Indirekt så drar han ju in dem med Downs syndrom eller hur, eftersom han gör liknelsen med just dem.

Han drar in den åkomman som personer med downs syndrom har och applicerar åkomman på en person som inte har åkomman. Därmed ingenting sagt om att det vore negativt för personer med downs syndrom att inneha den åkomman de i realiteten har.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.