Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Det måste väll vara om man ska spela in en symfoniorkester med varje instrument på varsin kanal

Posted (edited)
Alltså när använder man alla kanaler på denna jätte?  😠

När mannen bakom reglarna ser ut så här:

2004-02-20-picard.jpg

Edited by dbd
Posted
Alltså när använder man alla kanaler på denna jätte? 😠

Jo , det är A-Teens gamla studio innan teknikern upptäckte autotunern.

Mesta tiden gick åt att föröka klippa ihop sångsnuttar i protools som gick att använda i låtarnas grundton.

Posted
Alltså när använder man alla kanaler på denna jätte?  😄

Jo , det är A-Teens gamla studio innan teknikern upptäckte autotunern.

Mesta tiden gick åt att föröka klippa ihop sångsnuttar i protools som gick att använda i låtarnas grundton.

haha! 😄 att jag inte tänkte på det 😆

Posted

Jag blir tokigt sugen på att rengöra reglarna i det där mixerbordet. Känns som en kul syssla, undrar hur många timmar, dagar, veckor det skulle ta.

/Majken

Guest maxmaxmax
Posted

jag FATTAR inte.

perspektivet i biden är inte naturligt, främst i bilden är det ovanifrån. längre bort är det..

Posted
jag FATTAR inte.

perspektivet i biden är inte naturligt, främst i bilden är det ovanifrån. längre bort är det..

Vidvinkelkamera? 😛😎

Posted
jag FATTAR inte.

Tror du blir lurad av att hela bordet faktiskt lutar snett uppåt.

Posted
jag FATTAR inte.

Flera ihopklippta kort skulle jag satsa på. Rätt vanligt om man vill få med mkt på samma kort.

Guest maxmaxmax
Posted

men jag mår illa! jag vill inte köpa ett sådant bort

Posted

Tror ju dock inte att man gör bättre musik med ett sånt bord. Skulle nog mest sitta och imponeras och inte få tummen ur röven på ett tag 😛

Men drömmar är alltid bra :rolleyes:

/oskar

Posted
Alltså när använder man alla kanaler på denna jätte? 😛

Ärligt talat, det ligger över 60 kanaler körspår på närmaste Westlife-singel... Med detta bord skulle de spåren inte behöva submixas ner till 4 spår innan resten av mixen... :rolleyes: